حالت شب
  • Thursday, 18 April 2024
حمید جهانگرد:عدم توسعه حمل ونقل در بهارستان، مهاجرت را معکوس کرد

حمید جهانگرد:عدم توسعه حمل ونقل در بهارستان، مهاجرت را معکوس کرد

 

یک کارشناس کسب و کار و مدیریت دولتی گفت: یکی از طرح های که برای حمل و نقل در بهارستان دیده شده است، قطار شهری است که هنوز به اجرا در نیامده است  و عدم توسعه حمل و نقل در این شهر یکی از عوامل کاهش رشد جمعیت بهارستان شده است.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، حمید جهانگردی افزود: عدم تکمیل کمربند شرق نیز از طر حهای ناقصی است که با گذشت سالها از طرح آن هنوز به اجرا در نیامده است.

وی بیان داشت: خط مترو بهارستان ادامه خط یک مترو اصفهان است که بدین ترتیب ۱۵ کیلومتر در قالب سه ایستگاه  به خط یک اضافه می شود و هم اکنون این پروژه با توجه به قرار گرفتن در پروژه های جهش تولید در عملیات اجرایی آن سرعت بخشیده شده است.

وی ادامه داد: پروژه مترو بهارستان هم در سطح ملی و هم در سطح استان بسیار مورد توجه واقع شده است که مباحث مرتبط با تامین اعتبار این پروژه نیز بخشی از محل اعتبارات عمومی دولتی تامین می شود و مابقی آن توسط مجموعه شرکت عمران شهرهای جدید با کمک اداره کل راه و شهرسازی و مجموعه استان تامین می گردد.

جهانگرد اعلام کرد: افتتاح هر دو پروژه اولویت دار (طرح اقدام ملی مسکن و مترو بهارستان) تا پایان دولت دوازدهم اعلام شده است و ابراز امیدواری کرد با این اقدامات علاوه بر توسعه شهری، مشکلات مسکن شهروندان و مردم کم درآمد رفع شود.

وی افزود: تسهیل دسترسی و ایجاد حمل‌ونقل مناسب از نکات ضروری در تحقق اهداف شهرهای جدید این استان است که یکی از بهترین روشها در گسترش سیستم حمل ونقل عمومی بین کلانشهر و محیط پیرامونی توسعه شبکه ریلی در حومه و شهرهای اقماری و جدید می باشد.

جهانگرد  گفت: راه اندازی مترو عامل افزایش مهاجرت به این شهر خواهد شد و این مساله ضرورت دارد که از امروز چاره‌اندیشی لازم صورت گیرد.

دیدگاه / پاسخ