حالت شب
  • Thursday, 18 April 2024
بهترین مراکز خرید پونک

بهترین مراکز خرید پونک

 

پونک محله‌ای در شمال غرب تهران است که در قدیم قرار‌گاه توتسان‌ها و باغ‌های زیبا بود. اما اکنون به محله‌ای اعیانی‌نشین و گران‌قیمت تبدیل شده و ساکنانش دلیل جذابیت پونک را آب‌‌و‌هوای خوش آن و امکانات فوق‌العاده‌اش می‌دانند. این امکانات شامل مراکز خرید، حدود ۲۵۰ رستوران و غیره هستند.  پونک دسترسی بسیار خوبی به مرکز شهر و تقریبا مناطق مهم دارد. ساکنان پونک همه جور امکاناتی را برای رفع نیازهای خود دارند و نیازی به رفت‌‌وآمد در سطح شهر، ندارند. مراکز خرید پونک تقریبا جزو اولین مناطق خرید مدرن ایران به شمار می‌آیند. از جمله این مراکز می‌توان به مجتمع خرید بوستان، پاساژ تیراژه و برج مسکونی، تجاری جام جم همت اشاره کرد.

مجتمع تجاری بوستان

مجتمع تجاری بوستان، یکی از ۱۱ مرکز خرید بزرگ در شمال غرب تهران و پونک محسوب می‌شود. این بنا حدود ۹۶،۰۰۰ متر مربع مساحت داشته و در تقاطع پونک و بلوار اشرفی‌اصفهانی قرار گرفته‌ است. پاساژ بوستان سال ۱۳۷۴ تاسیس شد. این مجتمع در چهار طبقه ساخته شده و حدود ۱۰۰۰ واحد تجاری و اداری دارد. مجتمع تجاری بوستان، هر چه که مراجعان به آن نیاز دارند را تامین می‌کند. فروشندگان و مدیران مجتمع به همۀ نیازهای مشتریان فکر کرده‌اند. امکانات اینجا مانند خرید انواع وسایل مورد نیاز، وجود رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، اتاق کودک، اتاق سیگار، پارکینگ سرپوشیده و رو‌باز و غیره مخاطبان را از مراجعه به هر پاساژ دیگری بی‌نیاز می‌کند. معماری جذاب و اصولی پاساژ بوستان زبانزد عام و خاص است. مجتمع تجاری بوستان، جوری طراحی شده که مغازه‌ها در شیب ملایمی قرار گرفته‌اند. در عبور از کنار مغازه‌ها می‌توانید بدون پله به طبقات بالا برسید. این معماری مارپیچی فضایی جذاب و البته گیج‌کننده را ایجاد می‌کند. این پاساژ به صورت یک دایرهٔ بزرگ ساخته شده که در مرکز آن، دایرهٔ کوچکی به نام رینگ قرار دارد. اگر با پلهٔ برقی به طبقهٔ دوم بروید، رینگ را می‌بینید. از دایرۀ بزرگ، راهروها و دالان‌هایی به سمت رینگ طراحی شده‌اند. مجتمع بوستان شباهت‌های زیادی به بازار بزرگ تهران دارد چراکه هر دوی آن‌ها صنف‌ها را به صورت جداگانه در خود جای داده‌اند. هر دو همه‌ٔ آنچه مشتری لازم دارد را فراهم می‌کنند و هر دو شلوغ و پر ازدحام هستند. بیشتر بانک‌ها در مجتمع تجاری بوستان شعبه دارند. از جمله آن‌ها می‌توان به شعب بانک‌های ملی، صادرات، ملت، تجارت، پارسیان، پاسارگاد و غیره اشاره کرد. نمایندگی‌های بیمه ایران، بیمه ملت، بیمه سامان و بیمه دانا نیز در این مجتمع شعبه دارند. دالان‌های مجتمع به انواع کالاها اختصاص دارند. تنوع اقلام در مجتمع تجاری بوستان بسیار بالا بوده و کلیه‌ٔ وسایل رفاهی برای مشتریان فراهم شده است. پارکینگ اختصاصی مجتمع تجاری بوستان به اندازه‌ٔ ۷۰۰ ماشین ظرفیت دارد. بخشی از این پارکینگ روباز و بخش دیگرش مسقف است. در خانه‌ٔ کودک مجتمع، اتاق بازی مناسبی برای بچه ها قرار دارد. والدینی که قصد خرید دارند با خیال راحت بچه‌ها را به خانه‌ٔ کودک می‌سپارند. وجود افراد متخصص برای نگهداری بچه‌ها کمک می‌کند والدین با آرامش خرید خود را انجام دهند. در مجتمع تجاری بوستان، اتاق سیگار نیز تعبیه شده که این مجموعه را خاص‌تر می‌کند. شهر کتاب، یکی دیگر از جذابیت‌های این مجتمع مجهز است. انواع کتاب‌ها، لوازم‌التحریر و غیره در این شهر کتاب سه طبقه‌ای به فروش می‌رسد. وجود فروشگاه شهروند در پاساژ بوستان یکی از بهترین خصوصیات آن است. این شهروند بزرگ  در تمام ۲۴ ساعت به مشتریانش خدمات ارائه می‌دهد. وجود اصنافی مانند راسته‌ٔ خیاط‌ها، طلافروشی‌ها، عطاری‌ها و غیره مجتمع تجاری بوستان را به یک شهر تجاری کوچک تبدیل کرده‌اند. از همۀ مناطق تهران دسترسی به مجتمع تجاری بوستان راحت است. این مجتمع در محدودۀ طرح ترافیک نیست و این امر موجب رونق آن می‌شود. خط ۱۰ BRT تهران مقابل  در اصلی مجتمع تجاری بوستان ایستگاه دارد. جلوی در ورودی متروی میدان صنعت نیز، تاکسی‌های خطی به مقصد مجتمع تجاری بوستان حضور دارند.

تیراژه

از دیگر پاساژهای پونک، مرکز خرید تیراژه با قدمتی ۱۵ ساله است.  تیراژه در اتوبان اشرفی اصفهانی قرار گرفته و جزو اولین پاساژهای لوکس تهران محسوب می‌شود. تیراژه  بابت معماری مدرن و فضای مجهزش، جلوۀ ویژه‌ای دارد. سقف شیشه‌ای و زیبای تیراژه باعث استفاده‌ از نور روز در داخل پاساژ شده است. تیراژه دارای سه طبقهٔ شهربازی، یک طبقه نمایشگاه بزرگ مبلمان و صنایع چوبی و سه طبقه پارکینگ است. بعضی رستوران‌ها مثل بوف، پدر خوب، ۳ نقطه و غیره در تیراژه شعبه دارند. معروف‌ترین واحد این پاساژ و البته محبوب‌ترین برای بچه‌ها، سرزمین عجایب است‌. وجود سرزمین عجایب باعث شده که تیراژه بیشتر از بزرگان، برای کودکان جذاب باشد. سرزمین عجایب جزو اولین شهربازی‌های سرپوشیده ایران است. غرفه‌های متنوعی برای تفریح و ساختن خاطرات خوش دارد.  از جملهٔ این غرفه‌ها می‌توان به باشگاه بولینگ برای کودکان و بزرگسالان، سینما ۶ بعدی، اتاق تولد، گریم فانتزی، عکاسی و غیره اشاره کرد. سرزمین عجایب بیش از ۱۴۰ دستگاه بازی و سرگرمی برای افراد مختلف دارد. کافی‌شاپ‌ها  و رستوران‌های تیراژه هر روزه میزبان افراد زیادی است که از محیط پر انرژی و غذاهای متنوع لذت می‌برند. تیراژه با سابقه‌ خوب خود، مشتریان خود را ثابت نگه داشته است. به همین خاطر مشتریانش از تمامی مناطق تهران راهی این پاساژ می‌شوند. در طبقهٔ منفی یک، حدود ۴۰ واحد صنفی مشغول  به کار هستند. این طبقه به سیسمونی و وسایل کودکان اختصاص دارد. در طبقه‌ٔ همکف، کافهٔ امیر شکلات قرار دارد. این کافه را جزو کافه‌های زنجیره‌‌ای پایتخت می‌دانند. در همین طبقه، خانهٔ کودک نیز تعبیه شده است. معماری تیراژه طوری طراحی شده که از طبقات بالا، طبقه‌های پایین قابل مشاهده هستند. گرچه تیراژه پارکینگ اختصاصی ندارد؛ اما در پشت مرکز خرید تیراژه، یک پارکینگ طبقاتی واقع شده است.

برج‌های تجاری جام‌جم همت

برج جام‌جم همت از شرق بزرگراه همت به سمت غرب، ابتدای منطقۀ سردار جنگل واقع شده و ۲۵ طبقه دارد. این طبقات دارای واحدهای تجاری، اداری و مسکونی هستند.  متراژهای این واحدها مختلف و متنوع بوده و سکونت در این برج باعث می‌شود که برای تامین نیازهایتان، مجبور به رفت‌‌وآمد در سطح شهر نباشید. این برج در منطقۀ ایده‌آلی ساخته شده است. پارک پردیسان و بوستان نهج البلاغه در نزدیکی این برج قرار دارند. ساکنان برای پیاده‌روی و ورزش و تفریح به این پارک‌ها مراجعه می‌کنند. با توجه به محیط تجاری، اداری برج جام جم، افراد زیادی روزانه به آن مراجعه می‌کنند. بهترین راه برای ایجاد امنیت مراقبت شبانه‌روزی از مجتمع است. به همین خاطر در همه جای برج، دوربین‌های مداربسته تعبیه شده و همین امر، امنیت برج را بالا می‌برد. امکانات دیگری مثل شبکهٔ برق اضطراری، استخر، سونا، جکوزی، سالن بدنسازی، سالن آمفی تئاتر، سرویس اینترنت اختصاصی، برج جام جم همت را جزو مجهزترین برج‌ها قرار می‌دهد. در طبقه‌های پایین برج، واحدهای اداری و تجاری قرار دارند و انواع رستوران، کافه و فست فودها در همین طبقات پایین تعبیه شده‌اند. زندگی در این برج رویایی، آرزوی بسیاری از پایتخت‌نشینان است.

دیدگاه / پاسخ