حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
غفلت از طرح ویژه نوروز از سوی متولیان بهداشت/ امتناع متولیان علوم پزشکی از ارائه آمار

مردم اصفهان موش آزمایشگاهی نیستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

غفلت از طرح ویژه نوروز از سوی متولیان بهداشت/ امتناع متولیان علوم پزشکی از ارائه آمار

با وجودی که تنها چند روز دیگر به ایام نوروز باقی مانده است و هر ساله در این زمان مرکز بهداشت استان اصفهان آمار از تعداد بازرسی ها بهداشت محیط در سطح عرضه تا میزان پلمبی ها، تخلفات بهداشتی، مسمومیت های غذایی وغیره در قالب اجرای طرح ویژه نوروز به اصحاب رسانه ارائه می داد اما شیوع کرونا باعث غفلت از طرح مذکور شده و بهترین فرصت برای سودجویانی شده است که همواره پایان سال را بهترین زمان برای تخلفات خود می دانستند.

به گزارش خبرنگار باخبرباش،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دادن هر گونه آمار را بی مفهوم خواند و جالب آن است که در ارتباط با طرح ویژه نوروز که همواره یکی از طرح های تعریف شده مرکز بهداشت در اسفندماه است، برای اصحاب رسانه اصفهان گزارشی ارائه نداد.

کمال حیدری که تمام هم وغمش را روی مبارزه با شیوع کرونا گذاشته است و مثل اینکه کرونا وی را خسته تر از هر زمان دیگر کرده است در پاسخ به سوال یکی از اصحاب رسانه در ارتباط با شلوغی مترو گفت: اینکه بگویند اقای دکتر فلان مدرسه چرا باز است یا فلان رستوران به من ارتباطی ندارد هر چند به ما ربط دارد، ادامه داد: تا قبل از سه ماه روند به گونه ای بود که ما باید پاسخ می دادیم اما از سه ماه گذشته به بعد کمیته نظارتی تشکیل دادیم که شش ارگان عضو آن هستند و هر گونه شکایتی را به شماره 3113 ارائه می دهند و مثلا اگر شکایت از باز بودن مدرسه بود دایورت به آن آموزشگاه یا آموزش و پرورش می شود و بازرسین همان مرکز و نهاد برخورد می کنند.

مردم اصفهان موش آزمایشگاهی نیستند

وی از 4 فاز واکسن روسی کرونا خبر داد که در فاز چهارم زدن واکسن به عموم جامعه را شامل می شود، ادامه داد: بعد از شهریور ماه واکسن به عموم جامعه تزریق می شود.

کمال حیدری در خصوص برخی از شایعات که مردم اصفهان را موش آزمایشگاهی می خوانند، گفت: انستیتو پاستور و کوبا به عنوان کشوری که تولید کننده واکسن است، اقدام به تولید واکسنی کردند که در مرحله اول و دوم مقرر شده در چند استان در حد 4 هزار دوز واکسن تزریق شود که اصفهان هم جزو این استان ها است و چون تمام مراحل تائیدیه را گذرانده است به همین علت هیچ جای نگرانی ندارد.

وی با اعلام اینکه واکسن روسی کرونا در فاز اول به پزشکان، پیراپزشکان و مراکز منتخبی مراکز بهداشت و در فاز بعدی به سالمندان بالاتر از 80 سال تحت نظر بهزیستی و جانبازان شیمیایی تزریق میشود، ادامه داد: با وجودی که دم درب هر صنفی شاهدیم که گفته شده از پذیرش افراد بدون ماسک معذوریم و مواد ضدعفونی قرار گرفته است که تمام خواسته ما رسیدن به این نقطه بوده است اما هیچ پروتکلی برای برخورد با افرادی که ماسک نمی زنند نداریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به قسم حضرت عباس وزیر بهداشت برای ممانعت از سفر مردم در ایام نوروز خبر داد و گفت: بیشترین نگرانی ما از این بابت است که اصفهان یک استان گردشگری است و ما تنها اجازه دادیم که سفر ایمن با بازگشایی هتل ها صورت گیرد اما نمی توانیم شهر را قفل کنیم و اجازه سفر با وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس، قطار و هواپیما را ندهیم.

افرادی که در سامانه ماسک باشند حق ورود به سفر را ندارند

وی گفت: افرادی که طی 14 روز گذشته مبتلا به بیماری کرونا شده باشند و اطلاعات آنها در سامانه ماسک باشد حق سفر با وسایل نقلیه عمومی را ندارند.

حیدری با اشاره به اینکه اطلاعات بیش از 90 درصد مردم اصفهان در سامانه سیب سلامت بارگذاری شده است و بالغ بر 60درصد مردم اصفهان از طریق پرونده الکترونیک سلامت ومراجعه به بیمارستان اطلاعاتشان در سامانه سیب وجود دارد، ادامه داد: سامانه سیب گلوگاه تشکیل پرونده الکترونیک سلامت است.

قابل ذکر است که معاون فنی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان نیز در این نشست خبری با اصحاب رسانه از دادن هر گونه آماز از بیماران غیر کرونایی و  اینکه چند درصد ماموریت های به بیماری های غیر واگیر دار  اختصاص می یابد، امتناع کرد .

دیدگاه / پاسخ