حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
بیست و سومین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری اصفهان گشایش یافت

بیست و سومین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری اصفهان گشایش یافت

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا این نمایشگاه با حضور بیش از ۷۰ شرکت دانش بنیان، فناور و خلاق، مراکز پژوهشی، سازمان‌ها و دانشگاه‌های استان اصفهان و با هدف ارائه آخرین دستاوردها و عرضه محصولات بمنظور توسعه بازار دانش بنیان و شبکه‌سازی بین شرکت‌های فناور برپا شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در مراسم افتتاح این نمایشگاه و در جمع خبرنگاران گفت: اصفهان با بیش از ۶۰۰ شرکت دانش بنیان یکی از استان های برتر در بخش دانش بنیان کشور به‌شمار می آید و حمایت از این شرکت ها در بخش های مختلف از جمله تجاری سازی محصولات، تامین مالی و مشاوره ای ضروری است.

امیر رضا نقش افزود: برپایی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری، فرصت خوبی برای آشنایی با آخرین دستاوردها و پیشرفت های شرکت های فناور و شناسایی مسائل و مشکلات آنهاست تا بتوانیم موانع پیش روی آنها را در سطح استانی و ملی پیگیری و برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه حمایت از شرکت های فناور باید به گونه ای باشد که بتوانند رشد کنند و به تولید محصولات برسند، اظهار داشت: امسال در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری اصفهان برای نخستین بار شاهد حضور و فعالیت مرکز رشد خلاق و صنایع فرهنگی بودیم که با توجه به ظرفیت های موجود در استان می توان در این زمینه به خوبی فعالیت کرد.

تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ویژه دانش‌بنیان در اصفهان

همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: با توجه به نامگذاری امسال به " تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" قرارگاه اقتصاد دانش بنیان در اصفهان به ریاست استاندار و با چهار کمیته تشکیل شد که یکی از مصوبات آن، راه اندازی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ویژه دانش بنیان است.

نقش اضافه کرد: در این ستاد، مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان بطور خاص پیگیری می شود تا آنها نیز بتوانند از تسهیل‌گری در زمینه های مختلف استفاده کنند.

وی درباره برخی از مشکلات شرکت های دانش بنیان مانند اخذ مجوزها، خاطرنشان کرد: این قبیل مشکلات نیز در همین ستاد قابل پیگیری است و تا کنون چند مراجعه از سوی شرکت های فناور داشتیم که در حال پیگیری است.

وی همچنین با بیان اینکه علم و فناوری و صنایع با فناوری های برتر (هایتک) یکی از محورهای توسعه اصفهان است، گفت: در قرارگاه اقتصاد دانش بنیان، دانشگاه ها، بخش خصوصی، دستگاه‌های اجرایی مرتبط و صاحبنظران حضور دارند و در چهار کمیته زیر مجموعه آن مسائلی مانند تسهیلگری در ایجاد شرکت های دانش بنیان و مسائل و مشکلات آنها مانند تامین مالی را پیگیری می کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان به فعال کردن مجدد منطقه ویژه علم و فناوری در اصفهان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: می کوشیم تا در این منطقه اتحاد و هم افزایی راهبردی بین همه متولیان علم و فناوری را ایجاد کنیم.

نقش، سه راس این هم افزایی را دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، صنعت و دولت دانست و اضافه کرد: لازم است ارتباط قوی و مناسبی بین آنها در منطقه ویژه علم و فناوری برقرار باشد و اگر این سه راس تقویت شوند، می توانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه نقش دولت، تسهیل‌گری و حمایتی است و قصد تصدی‌گری ندارد، تصریح کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه بسیار مهم است و نباید از هم بیگانه باشند.

وی ادامه داد: لازم است نیازها بصورت مساله محور از سمت صنعت مطرح و به شرکت‌های دانش بنیان منتقل شود تا بتوانیم از ظرفیت علم و فناوری استان در مسیر توسعه اقتصادی بهره بگیریم.

بیست و سومین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان اصفهان از ۱۴ تا ۱۷ آذر جاری در محل برج فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از ساعت ۸ تا ۱۵ برپاست.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شورای فرهنگ عمومی کشور برای گسترش هرچه بیشتر فرهنگ پژوهش در جامعه، گوشزد اهمیت این امر و بزرگداشت پژوهشگران برجسته، ‪۲۵‬ آذر را به "روز پژوهش" نامگذاری کرد.

هفته استانی پژوهش و فناوری از ۱۲ تا ۱۷ و هفته ملی از ۱۹ تا ۲۵ آذر ماه امسال برگزار می شود.

دیدگاه / پاسخ