حالت شب
  • Sunday, 19 May 2024
بیشترین بارندگی استان اصفهان در ورزنه ثبت شد

بیشترین بارندگی استان اصفهان در ورزنه ثبت شد

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا محمد رضا رفیعی  افزود:پس از ورزنه، سمیرم با ۳.۲ میلی متر، بویین میاندشت ۲ میلی متر، زرین شهر ۲ میلی متر، فریدونشهر ۱.۸ میلی متر، گلپایگان ۱.۷ میلی متر و دهاقان یک میلی متر بیشترین بارش ثبت و گزارش شده است.

وی با بیان اینکه بارش کمتر از یک میلی متر از داران، پادنای علیا، خوانسار، چادگان، دهق و اسلام آباد موگویی گزارش شد، ادامه داد: این موج متناوب بارشی همچنان تا روز یکشنبه هفته آینده برروی استان فعال است و روز پنجشنبه (فردا) تقویت خواهد شد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: این سامانه برای روزهای شنبه و یکشنبه (اوایل هفته آینده) فعالیت خوب و بارش های رگباری در استان به‌همراه خواهد داشت و در برخی مناطق مُستعد با رعد و برق همراه خواهد بود.

وی اضافه کرد: این سامانه در مناطق شرقی استان با وزش بادهای لحظه ای و احتمال گرد و خاک و نوسانات دمایی همراه خواهد بود که به کشاورزان توصیه می شود نسبت به جمع آوری محصولات در معرض خطر اقدام کنند.

رفیعی گفت: با توجه به وقوع این بارش ها و لغزندگی سطح جاده ها به رانندگان توصیه می شود احتیاط لازم را در هنگام تردد و عبور و مرور داشته باشند و با توجه به احتمال وقوع رعد و برق و تند باد از فعالیت در فضای باز و کوهنوردی و فعالیت های گردشگری خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: دمای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات شبانه روز گذشته به ۲۵ درجه سانتی‌گراد و در خنک‌ترین ساعات به ۱۵ درجه سانتی‌گراد رسید.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: خوروبیابانک با دمای ۲۸ و فریدونشهر و بویین میاندشت با دمای ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.

دیدگاه / پاسخ