حالت شب
  • Tuesday, 19 March 2024
بیش از ۱۴ هزار بازرسی از بازار استان اصفهان انجام شد

بیش از ۱۴ هزار بازرسی از بازار استان اصفهان انجام شد

امیر حسین کمیلی افزود: این بازرسی‌ها توسط ۲ هزار و ۴۹۹ بازرس در قالب یک هزار و ۱۴۲ گروه در استان انجام شده و در مجموع ۸۶۴ پرونده در این زمینه تشکیل شده است.

وی ادامه داد:بازرسان صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های مرتبط  از ابتدای این تصمیم مهم و سرنوشت ساز دولت، به صورت شبانه روزی و مستمر در بازار حضور دارند.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان اصفهان اظهار داشت: گشت‌های ویژه نظارت، پایش و بازرسی بر بازار در سطوح (انبار، سردخانه، عمده فروش و خرده فروش) در این استان با اهداف رصد و مدیریت نظارت بر فرآیند تعیین و نحوه قیمت گذاری بر روی کالا توسط فروشندگان به منظور ایجاد تعادل در بازار و خرید آسان شهروندان در حال انجام است.

وی اضافه کرد: نظارت بر توزیع موادغذایی و کالاهای اساسی، میوه و تره بار، عمده و خرده فروشی‌ها، انبارها، سوپر مارکت‌ها، و واحدهای عرضه محصولات کشاورزی در طول سال و بصورت مستمر انجام می‌شود.

کمیلی بیان کرد: در این طرح ضمن تشدید نظارت بر زنجیره تامین، توزیع و عرضه کالاهای اساسی به منظور حفظ آرامش و ثبات بازار، هرگونه تخلفات گران‌فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه، تقلب، صادر نشدن صورت‌حساب، کم‌فروشی و درج نشدن قیمت روی کالا، افزایش غیرقانونی قیمت، و ایجاد التهاب در بازار مورد رصد مستمر بازرسان قرار دارد که با سرعت و اولویت پیگیری و با جدیت با این موارد برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها بعنوان یکی از مهمترین طرح‌های دولت است که باید تلاش کنیم که این طرح به خوبی در کشور انجام شود و بطور قطع با سیاست‌هایی که دولت در پیش گرفته است، شاهد بهتر شدن وضعیت معیشتی مردم خواهیم بود.

کمیلی افزود:  پس از گذشت حدود ۱۰ روز از طرح ساماندهی یارانه‌ها می‌توان گفت که بازار در وضعیت مناسب و پایداری قرار دارد و همه کالاها به وفور یافت می‌شود.  

وی از شهروندان خواست برای کمک به مدیریت تنظیم‌ بازار و کنترل و تعادل قیمت‌ها، در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴  به همکاران  اعلام که در اسرع وقت کارکنان بازرسی حضور یافته و به شکایات رسیدگی می‌کنند.

دیدگاه / پاسخ