حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
بیش از ۴۴۶ تن انواع فرآورده های خام دامی در اصفهان معدوم شد

بیش از ۴۴۶ تن انواع فرآورده های خام دامی در اصفهان معدوم شد

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا  دکتر سید رضا موسوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان اصفهان در یکسال گذشته ۶۴ هزار و ۱۱۳ مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی انجام دادند.

وی ادامه داد: در این بازدیدها ۲ هزار و ۳۰ مورد نمونه برداری از انواع فرآورده‌ها انجام و هفت هزار و ۲۹۳ مورد فرآورده غیربهداشتی شناسایی شد که در نهایت به ضبط ۲ میلیون و ۵۸۸ هزار و ۴۴۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی در این مدت منجر شد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۸۳ میلیون قطعه جوجه ریزی در سال ۱۴۰۱ در این استان انجام شد، افزود: کارشناسان دامپزشکی استان در یکسال گذشته بر روند کشتار ۶۰ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۱۷۹ قطعه طیور نظارت کردند که این نظارت‌های بهداشتی به ضبط ۳۶۷ هزار و ۶۷۸ قطعه لاشه طیور منجر شد.

وی اضافه کرد: نظارت بر کشتار ۲ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۲۵۵ راس دام سبک و سنگین، شتر، شتر مرغ نیز در این مدت انجام که در نهایت ۲۲۲ هزار و ۸۲۵ کیلوگرم لاشه نیز ضبط شد.

موسوی گفت: سال گذشته ۴۸۹ پرونده متخلفان در عرضه، کشتار و نگهداری فراورده های خام دامی در شرایط غیر بهداشتی، تشکیل و به مراجع قضایی معرفی و ارجاع داده شد.

۳۵ درصد پُست‌های دامپزشکی اصفهان بلاتصدی است

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون از مجموع ۴۱۶ پست سازمانی ۱۱۶ معادل ۳۵ درصد پُست‌های دامپزشکی این استان بلاتصدی است که در خدمت رسانی به جامعه موثر است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه در زمینه نیروی انسانی با کمبود و مشکل جدی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: ۳۵ درصد از نیروهای دامپزشکی این استان از سال های ۹۶ تا ۱۴۰۱ بازنشسته شدند و تا سال آینده این رقم به ۴۵ درصد خواهد رسید.

 استان اصفهان یکی از قطب‌های تولیدات دامی کشور و با ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۱۷ کشتارگاه طیور و ۳۳ کشتارگاه دام و بیش از ۱۰ هزار مرکز بسته بندی و فرآورده‌های خام دامی دارای ظرفیت مناسب در این بخش اقتصادی است.

دیدگاه / پاسخ