حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
بیش از ۵۰ هزار تُن کالای اساسی در اصفهان توزیع شد

بیش از ۵۰ هزار تُن کالای اساسی در اصفهان توزیع شد

  به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا امید شریفی اظهار داشت: توزیع این مقدار ارزاق عمومی و کالاهای اساسی از جمله برنج، روغن و شکر برای مصرف مردم در دوره‌های مشابه گذشته بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مردم با نرخ تضمینی و رعایت موارد بهداشتی و با همکاری همه نهادها و ارگان‌های مسوول در نقاط مختلف این استان انجام شده است.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: در این مدت واردات مواد خام برای تبدیل از جمله روغن نباتی و یا کالاهای تمام شده مانند برنج و شکر از بنادر و مبادی گمرکی استان ترخیص شده است.

وی اضافه کرد: استان اصفهان با توجه به ظرفیت‌های موجود، به‌عنوان یکی از محورها و قطب‌های صادراتی و تجارت خارجی کشور محسوب می‌شود.

شریفی گفت: اصفهان با توجه به ظرفیت‌های موجود، به‌عنوان یکی از محورها و قطب های صادراتی و تجارت خارجی کشور محسوب می شود و در شرایط سخت کنونی که کشور با مسائلی از جمله تحریم های غربی مواجه است، بطور میانگین چهار برابر میزان واردات استان، صادرات کالا و خدمات در استان انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکلاتی هم در استان وجود دارد که امیدواریم با تدبیر و همکاری مسوولان بتوانیم این مشکلات را مرتفع کنیم.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اضافه کرد: یکی از مسائل این استان در زمینه مباحث فیزیکی حوزه صادرات است که ظرفیت خوبی در کارگو ترمینال فرودگاه اصفهان ایجاد شده که باید مشکلات این محل را مرتفع شود تا به یک قطب صادراتی برای منطقه مرکزی کشور تبدیل شود.

پایانه‌های بار هوایی (کارگو ترمینال) فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان، شهریور سال ۹۸ با حضور وزیران راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری رسید.

این پایانه در زمینی به مساحت بیش از ۲ هزار مترمربع با اعتبار بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط اتحادیه تولید و صادرکنندگان میوه استان اصفهان در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی احداث شده است. ظرفیت صادرات کالا و بار از این پایانه در طول هفته ۷۰ تُن تخمین زده شده است.
به گفته سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، توانمندسازی تشکل ها در حوزه‌های تجاری یکی دیگر از الزاماتی است که در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در یکسال اخیر اقدامات بزرگی در استان انجام شده و گمرک به‌عنوان یکی از مجموعه شاخص‌های اقتصادی در استان در کنار مدیران استان قرار داشته است، تاکید کرد: کلان پروژه ها (مگاپروژه ها) در استان اصفهان وجود دارد که بدون همراهی مجموعه گمرکات استان، هدف غایی آنها محقق نخواهد شد.

شریفی بیان کرد: بندر خشک، دهکده لجستیک و مناطق ویژه اقتصادی پروژه های کلان استان هستند که یکی از پیوست های اصلی اقتصادی این طرح ها، صادراتی یا برون گرا بودن این طرح هاست که در سند آمایش استان هم مورد تاکید قرار گرفته است.

دیدگاه / پاسخ