حالت شب
  • Wednesday, 01 May 2024
بیش از ۷۲۰ هکتار از اراضی ملی اصفهان از تصرف سودجویان در امان ماند

بیش از ۷۲۰ هکتار از اراضی ملی اصفهان از تصرف سودجویان در امان ماند

 به گزارش باخبرباش/حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری، روز دوشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان افزود: این مهم در نتیجه تصمیمات، مصوبات و اقدامات شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان در جهت تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی، به نفع دولت است.

وی ارزش مالی این اراضی را بالغ بر هفت هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با ورود شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان و مشارکت همه دستگاه‌ها، تثبیت مالکیت این اراضی به نفع دولت تحقق یافته است.

 رییس کل دادگستری اصفهان، مجموعه اقدامات انجام شده برای حفظ منابع طبیعی در استان را در یک سال گذشته خوب عنوان کرد و گفت: با وجود اقدامات مؤثر انجام شده در حوزه حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی که حاصل تلاش جمعی همه دستگاه‌های متولی و مصوبات این شورا بوده، بدلیل وسعت اراضی استان که بالغ بر ۱۰ میلیون هکتار است، هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله وجود دارد.

وی یکی از چالش‌های موجود در این مسیر را کمبود نیرو و امکانات دانست و افزود: اکنون در حوزه‌های مختلف با کمبود نیروی انسانی و امکانات مواجهیم و این امر باعث می‌شود افراد سودجو که همواره بدنبال فرصت برای تحقق زیاده‌خواهی‌های خود هستند این اراضی را مورد تعرض قرار دهند.

جعفری تاکید کرد: هر یک از سازمان‌ها و نهادهای مسؤول باید با هوشیاری کامل و تکمیل و تجهیز کادر نیروها و امکانات خود در سال جدید با جدیت بیشتری در این زمینه اقدام کنند.

رییس شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان همچنین بر ضرورت اجرای صحیح احکام در این حوزه تأکید و تصریح کرد: در شیوه اجرای احکام باید به گونه‌ای عمل شود که کمترین آسیب به اراضی، منابع طبیعی و محیط زیست وارد شود.

حجت‌الاسلام جعفری همچنین از راه‌اندازی کشیک ایام تعطیلات نوروز با بهره‌مندی حداکثری از نیرو و ظرفیت‌ها برای پیشگیری از بروز تخلف در این ایام خبر داد و اعلام کرد: تعداد جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سال آینده به ۲ برابر می رسد.

دیدگاه / پاسخ