حالت شب
  • Tuesday, 16 April 2024
مرگ در کمین بیماران نوروپاتی /عدم حضور بهزیستی در افتتاحیه نخستین مرکز جامع توانبخشی بیماران نوروپاتی

مرگ در کمین بیماران نوروپاتی /عدم حضور بهزیستی در افتتاحیه نخستین مرکز جامع توانبخشی بیماران نوروپاتی

نخستین مرکز جامع توانبخشی بیماران ای ال اس و نوروپاتی امروز با حضور شهردار، اعضای شورای شهر و خیران سلامت درحالی برگزار شد که آیا عدم حضور بهزیستی و علوم پزشکی اصفهان نشان از عدم حمایت آنها می دهد.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، مرکز جامع توانبخشی بیماران نوروپاتی در سپاهان شهر اصفهان در حالی افتتاح شد که کمتر از 10 روز پیش مدیر اصلی جمعیت حمایت از بیماران نوروپاتی جان خود را به علت بیماری ای ال اس از دست داد.

شهردار اصفهان با اظهار تاسف از فوت یکی از مدیران  جمعیت حمایت از بیماران نوروپاتی اعلام کرد: ای کاش نخستین مرکز جامع توانبخشی بیماران نوروپاتی زمانی که اقای قربانی در قید حیات بودند، کلنگ زنی میشد.

نوروزی با اشاره به اینکه خیریه ها را باید بسیج کرد که به مبتلایان به این بیماری کمک کنند و مورد حمایت واقع شود، افزود: عمران و آبادانی که امروزه در همه خیابان‌ها، مترو، حلقه حفاظتی و تمام قسمت های شهر صورت گرفته باید سخن گفت.

وی ادامه داد: با احساس مسئولیت جدی ساخت این مرکز تسریع شود و هرروز شاهد روند رو پیشرفت آن باشیم.

 

فوت 130 بیمار نوروپاتی در یکسال گذشته

مدیر عامل جمعیت حمایت از بیماران ای ال اس  از اتمام پروانه و اخذ آن از شهرداری خبر داد و گفت: در حال حاضر مرحله گودبرداری مرکز است و خیران پیشقدم شدند و هیچ مشکل مالی نداریم

محمد زارعان از کشوری بودن مرکز جامع توانبخشی بیماران نوروپاتی خبر داد و افزود: بالغ بر 430 بیمار نوروپاتی در سطح کشور دارای پرونده در جمعیت حمایت از بیماران ای ال  اس هستند که از این تعداد 200 نفر از اصفهان هستند .

روابط عمومی جمعیت حمایت از بیماران ای ال  اس و نورو پاتی با اشاره به اینکه جمعیت بیماران نورپاتی بیش از بیماران شناخته شده هستند، افزود: به دلیل اینکه میزان مرگ و میر در بیماران نوروپاتی بالا است همواره با یک جمعیت ثابتی از این بیماران مواجهیم و در یکسال گذشته بالغ بر 130 بیمار نوروپاتی فوت کردند.

دیدگاه / پاسخ