حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
نگرانی از ترک تحصیلی پنهانی دانش آموزان/ آموزش ترکیبی باید سرلوحه کار قرار گیرد

نگرانی از ترک تحصیلی پنهانی دانش آموزان/ آموزش ترکیبی باید سرلوحه کار قرار گیرد

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بدنبال آموزش یکسال ونیم مجازی شاهد ترک تحصیلی پنهانی دانش آموزان هستیم که امروز به مرگ نگران کننده‌ای رسیده است.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، محمد رضا ناظم زاده اظهار داشت: متاسفانه شاهدیم دانش آموزانی که به ظاهر در کلاس مجازی شرکت دارند اما عملا هوش و حواسشان در جایی دیگر است.

 وی بیان داشت: آموزش مجازی در شرایط اضطراری راهکار خوبی است اما در شرایط عادی نیاز به آموزش ترکیبی(مجازی و حضوری) است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه کیفیت آموزش تنها به شکل حضور بالا است، ادامه داد: در غالب کشورها آموزش ترکیبی است .

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان  بیان داشت: یادگیری بسیاری از دروس نیاز به برگزاری حضوری کلاس است و تنها برخی از دروس خودخوان برگزاری مجازی آن اشکالی ندارد.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 80 درصد از معلمان اصفهان واکسینه شدند و این در حالی که هنوز دانش اموزان واکسن دریافت نکردند که بتوان کلاس حضور را برگزار کرد، ادامه داد: 52 هزار معلم در سطح استان اصفهان داریم و بشدت با کمبود معلم مواجهیم.

ناظم زاده با اعلام اینکه در یکسال و نیم که از مدت شیوع کرونا می‌گذرد شاید فراهم کردن بخشی از زیرساخت‌ها برای آموزش مجازی بودیم که از آن جمله میتوان به شبکه شاد اشاره کرد و افزود: سالهای سال بستر آموزش مجازی در کشورهای اروپایی فراهم شده بود و شیوع کرونا باعث شده که به یکباره معلمان و عوامل آموزش و پرورش به این سمت بروند که اگر چه با مشکلات عدیده ای در ابتدای راه مواجه بودیم اما امروزه بسیاری از سختی ها و موانع کار از بین رفته است.

وی اعلام آمار از محصلینی که بخاطر نداشتن مبایل مجبور به ترک تحصیل شدند را جایز ندانست و افزود: با کمک خیران برای دانش آموزان بی بضاعت زمینه تحصیل را فراهم ساختیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به شکایات متعدد دانش آموزان در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: نارضایتی از نرم افزار شاد،  از زمان بندی کلاس ها، از عدم تسلط به آموزش برخی دبیران بیشترین میزان شکایت ثبت شده است.

وی ترک تحصیلی پنهان در دانش آموزان که به ظاهر در کلاس آنلاین حضور پیدا میکنند اما در واقع توجه آنها به درس ارائه شده توسط معلم نیست، گفت: خانواده ها باید در این  حوزه با معلمان همکاری لازم را داشته باشند و فرزندان خود را رها نکنند زیرا پس از کرونا این دانش آموزان چون دروس را بخوبی فرا نگرفتند برای رفتن به کلاس های بعدی با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.

 

دیدگاه / پاسخ