حالت شب
  • Saturday, 27 July 2024
ترافیک ابرچالش اصفهان است

ترافیک ابرچالش اصفهان است

عضو شورای شهر و رئیس کمیسیون حمل و نقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان در این پیوند به ایرنا گفت: ترافیک و حمل‌ونقل ابرچالش‌های اصفهان و بسیاری از کلان‌شهرهای کشور و حتی تعداد زیادی از شهرهای بزرگ جهان است.

ابوالفضل قربانی ادامه داد: براساس گزارش‌ها، هزینه تردد شهروندان گاهی از هزینه‌ خانواده‌ها برای پوشاک نیز بیشتر می‌شود و این ابرچالش جدی در همه کلان‌شهرهای کشور از جمله اصفهان است.

وی گفت: ترافیک هزینه پنهان زیادی دارد که ممکن است آن‌ها را در محاسبات نیاوریم، اما اگر به تمام جوانب آن بپردازیم، رقم هزینه‌ای آن بسیار سنگین می‌شود و چه‌بسا گاهی وقت‌ها هزینه حمل و نقل از بسیاری هزینه‌های ضروری خانوار بیشتر است.

وی اظهار داشت: ترافیک این روزها به موضوعی تبدیل شده که ممکن است بسیاری از مردم را نگران و گاهی کلافه کند و همه ما بارها در طول هفته درگیر این موضوع می‌شویم و اگر بررسی دقیقی شود، می‌بینیم که بیشتر هزینه‌های ساکنین اصفهان به صورت مستقیم و غیرمستقیم مربوط به هزینه های حوزه حمل و نقل است.

وی تصریح کرد:جایگاه حوزه حمل و نقل هم در کشور و هم در مدیریت شهری و شهرداری اصفهان مناسب نیست و این گلایه‌ای است که همه دست‌اندرکاران بخش حمل و نقل شهرداری اصفهان مطرح می‌کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: ۶ هزار نفر درطول سال برای اخذ پروانه ساختمان به شهرداری اصفهان مراجعه می‌کنند ولی برای استفاده از حمل و نقل هر روز بیشتر مردم خواهان استفاده از خدمات این حوزه هستند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: براساس تجربه شهرهای موفق بزرگ دنیا، حمل و نقل موضوع اول و اولویت نخست در اداره این شهرهای بزرگ است و در اصفهان نیز باید به حمل و نقل توجه جدی شود.

قربانی ادامه داد: هم اکنون در تهران، افراد روزانه ۲ تا سه ساعت در ترافیک معطل می‌شوند و اگر فکری برای ترافیک اصفهان نشود، این موضوع در سال‌های آینده نه‌چندان دور برای این شهر نیز قابل تصور است.

دیدگاه / پاسخ