حالت شب
  • Friday, 03 May 2024
ترکیب منتخب هفته هفدهم لیگ برترمثلث پرسپولیس سپاهان و مس در صدر

ترکیب منتخب هفته هفدهم لیگ برترمثلث پرسپولیس سپاهان و مس در صدر

باخبرباش/ هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به اتمام رسید و در هشت بازی برگزار شده ۲۱ بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد. البته که در نهایت استقلال به صدرنشینی ادامه داد و تغییر بزرگی در جدول به وجود نیامد. با این وجود شاهد دیدارهای زیبایی بودیم که هیچ یک از مسابقات بدون گل تمام نشد.

در ترکیب منتخب این هفته شاهد حضور نمایندگان ۹ باشگاه مختلف بودیم که تیم‌های سپاهان، مس رفسنجان و پرسپولیس با ۲ سهمیه نسبت به الباقی تیم‌ها گوی سبقت را ربودند.

دروازه‌بان: محمدرضا اخباری(تراکتور):

سید حسین حسینی بدشانسی آورد که در هفته‌ای که درخشید محمدرضا اخباری هم حضور داشت و موفق شد نمایشی شگفت‌انگیز در آبادان داشته باشد. نمایشی که حتی یک گل خورده هم نتوانست او را بهترین دروازه‌بان هفته هفدهم نکند. اخباری که روی گل هم تقصیری نداشت بارها با واکنش‌های نجات بخش خود تراکتور را از دریافت گل نجات داد.

ترکیب منتخب هفته هفدهم لیگ برتر؛ مثلث پرسپولیس، سپاهان و مس در صدر

مدافعان: رضا یزدان‌دوست(صنعت نفت)، امید نورافکن(سپاهان)، محمدحسین مرادمند(استقلال)، عارف آقاسی(فولاد):

عارف آقاسی در اولین بازی خود با لباس فولاد پس از خروج از استقلال موفق شد، خوش بدرخشد. او در کنار عملکرد بی‌نقص در کارهای تدافعی، گل سه امتیازی تیمش را نیز به ثمر رساند تا اینگونه بازگشتش به اهواز را جشن بگیرد.

محمدحسین مرادمند نیز در نبود سیاوش یزدانی عنصر بی‌نقص خط دفاعی آبی‌ها بود. او به خوبی از پس وظیفه خود برآمد و چندین بار مانع شکل‌گیری حملات ذوب‌آهن شد.

امید نورافکن به واسطه جایگاه مثبتی که در تیم ملی فوتبال ایران پیدا کرده، با اعتماد به نفس بیشتری نسبت به گذشته در ترکیب طلایی‌پوشان ظاهر شد و در جدال با نفت مسجدسلیمان با نفوذهایش امان حریف را برید و یک پاس گل هم ارسال کرد.

در نهایت به رضا یزدان‌دوست می‌رسیم. مدافع تیم صنعت نفت آبادان که به خوبی در قلب خط دفاعی تیمش مقابل معدود حملات تراکتور ایستاد تا زوج خوبی برای میثم تهی‌دست باشد.

ترکیب منتخب هفته هفدهم لیگ برتر؛ مثلث پرسپولیس، سپاهان و مس در صدر

هافبک‌ها: وحید امیری(پرسپولیس)، محسن آذرباد(مس رفسنجان)، مهدی حسینی(مس رفسنجان):

وحید امیری ستاره پرسپولیس در مشهد بود. امیری که پیش از این هم در مشهد گلزنی کرده بود، موفق شد یک بار دیگر در این شهر مرد اول تیمش باشد. او در همان هشت دقیقه ابتدایی همه کار انجام داد. یک پاس گل داد و یک گل به ثمر رساند تا ارزش‌هایش یک بار دیگر بر همگان نمایان شود.

محسن آذرباد هم حالا دیگر پای ثابت ترکیب منتخب‌های هر هفته است. بازیکن ۳۲ ساله مس با ۲ پاس گل نقشی غیر قابل انکار در ثبت پیروزی سه بر یک شاگردان محمد ربیعی مقابل پدیده در مشهد ایفا کرد. البته که او در میانه میدان تنها نبود و سید مهدی حسینی نیز عالی کار کرد. بازیکن فصل قبل آلومینیوم اراک که توانایی بالایی در شوتزنی دارد یک مرتبه دیگر از این تبحر خود بهره برد و با شوتی فوق‌العاده میلاد فراهانی را تسلیم کرد.

ترکیب منتخب هفته هفدهم لیگ برتر؛ مثلث پرسپولیس، سپاهان و مس در صدر

مهاجمان: سجاد شهباززاده(سپاهان)، مرتضی تبریزی(گل‌گهر)، روح‌الله باقری(هوادار)

مدتها بود چنین سجاد شهباززاده‌ آماده‌ای را ندیده بودیم. روی ۲ گل تاثیر مستقیم گذاشت و خودش نیز یک گل زد تا به نوعی بازیکن برتر هفته هفدهم لقب بگیرد. او بار دیگر با نزدیک شدن به دروازه حریفان و محوطه جریمه ارزش‌های بالایش را به منصه ظهور گذاشت.

مرتضی تبریزی نیز شگفت‌انگیز بود. او با یک گل تماشایی نقشی پررنگ در ثبت پیروزی سیرجانی‌ها داشت و اگر بدشانس نبود می‌توانست تعداد گل‌هایش را بیشتر کند.

روح‌الله باقری سومین مهاجم اسبق استقلال بود که در تیم کنونی‌اش بازی قابل قبولی را به نمایش گذاشت و روی هر ۲ گل هوادار به پیکان موثر بود. روح‌الله باقری پس از محسن آذرباد دومین بازیکن با ۲پاس گل در هفته هفدهم بود.

ترکیب منتخب هفته هفدهم لیگ برتر؛ مثلث پرسپولیس، سپاهان و مس در صدر

سرمربی: یحیی گل‌محمدی(پرسپولیس):

باید از یحیی یاد کنیم چرا که او با تیمش موفق شد طلسم بازی‌های خارج از خانه در جدال با نساجی را بشکند. زدن سه گل به نساجیِ آماده‌یِ ساکت الهامی کار دشواری بود که یحیی با تدابیرش توانست به آن دست پیدا کند. البته که محمد ربیعی، محرم نویدکیا و رضا عنایتی نیز می‌توانستند این عنوان را به خود اختصاص دهند.

ترکیب منتخب هفته هفدهم لیگ برتر؛ مثلث پرسپولیس، سپاهان و مس در صدر

 

دیدگاه / پاسخ