حالت شب
  • Friday, 03 May 2024
کلیدری: با کمبود تست های آزمایشگاهی مواجهیم/ بخشی از تست های آزمایشگاهی را از راه های غیر رسمی وارد می کنیم

کلیدری: با کمبود تست های آزمایشگاهی مواجهیم/ بخشی از تست های آزمایشگاهی را از راه های غیر رسمی وارد می کنیم

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با توجه به شرایط تحریم در  ورود کیت ها و تست های آزمایشگاهی با مشکل مواجه شدیم که برخی افراد را با استفاده از روش های دیگر تست می کنیم و برخی از تست های آزمایشگاهی را از راه های غیر رسمی وارد کردیم.

بهروز کلیدری در گفتگو با خبرنگار باخبرباش در این خصوص که چرا میزان خطای آزمایشگاهی زیاد است، اظهار داشت: در تمام دنیا شاهد خطای آزمایشگاهی هستیم و جواب یک آزمایش ناشی از متغییر های متعددی هست و با توجه به ضریت حساسیت و اختصاصی که یک امر روتین در طب است، تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه برخی از آزمایش ها با 99 درصد ضریب حساسیت و اختصاصی صورت می گیرد و برخی مثل تست کرونا با 50 تا 60 درصد ، ادامه داد: به طور میانگین میزان حساسیت و دقت آزمایش ها در اصفهان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه برخی از آزمایشگاه های موجود در اصفهان نیز مطابق با استانداردهای جهانی کار می کنند، افزود: هم اکنون آزمایشگاه ها در تمام بیمارستان های دولتی فعال است.

وی بیان داشت: در حال حاضر در حوزه ورود کیت های آزمایشگاهی با مشکل مواجه هستیم و تحریم ها شرایط را دشوارتر کرده است و هم اکنون با کمبود تست های آزمایشگاهی مواجهیم.

 

دیدگاه / پاسخ