حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
تست پی سی آر تنها راه تشخیص بیماری کرونا نیست

تست پی سی آر تنها راه تشخیص بیماری کرونا نیست

 باخبرباش/ علیرضاعبدلی: مریم پرورش درگفتگو با خبرنگار باخبرباش اظهار داشت: نظر بهداشت جهانی برای تشخیص کرونا پی سی آر است و تا 99 درصد درست است اما این در حالی که بر پایه سی تی اسکن بیماری کرونا را به پزشکان ابلاغ میکنیم.
وی به ایثارگر بودن پرستاران در بحران کرونا اشاره کرد و افزود: پرستاران با جانفشانی به بیماران کرونایی خدمات درمانی ارائه می دهند که اگر تنها یک درصد احتمال ابتلا برود با این روند سرایت و واگیردار بودن دلتا ویروس از خود گذشتگی میکنند.
مدیر بخش پرستاری بیمارستان عسگریه اصفهان گفت: دلتا ویروس یک نوع شدید و کشنده ای از کرونا است که آمار مرگ و میر در این ویروس بیشتر است و اگر در ابتدای شیوع بیشتر سالخوردگان جان خود را از دست می دادند و به سنین میانسالی کشیده شد و امروز مرگ بر اثر کرونا در سنین 25 سالگی هم شاهدیم.
وی از 200 پرستار در بیمارستان عسگریه خبر داد و گفت: تمام پرستاران در حوزه کرونا و نحوه برخورد با بیماران کرونایی و کاهش استرس و ترس آموزش دیدند.
پرورش اظهار داشت: تعداد پرستارانی که در بخش مراقبت از بیماران کرونایی قرار دادیم بیشتر از پرستاران بخش های دیگر است تا فرصت کافی برای برقراری رابطه با بیماران کرونایی داشته باشند.
وی گفت: بیماری کرونا وحشت آور نیست و برخی از بیماران صرفا با دارو درمان میشوند.

دیدگاه / پاسخ