حالت شب
  • Thursday, 28 March 2024
تلاش شهرداری برای حفظ تالاب بین‌المللی گاوخونی

تلاش شهرداری برای حفظ تالاب بین‌المللی گاوخونی

 باخبرباش/ حامد اخگر اظهار کرد: با توجه به اینکه ورزنه به عنوان شهر تالابی و نمونه گردشگری معرفی شده است، سعی در ارائه بیشتر خدمات در سطح شهر داریم تا گردشگران ناراضی نباشند.

وی افزود: در سال جاری بیش از ۲۰۰۰ هزار تن آسفالت با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در بخش ترمیم ترانشه‌ها، لکه‌گیری، و کوچه‌های خاکی پخش می‌شود.

شهردار ورزنه خاطرنشان کرد: این شهر با جمعیت ۱۳ هزار نفری در فاصله ۱۲۰ کیلومتری استان اصفهان و در کریدور سه مسیر جاده نیک‌آباد و جرقویه و کوهپایه و حسن‌آباد واقع شده است.

اخگر اضافه کرد: همجواری شهر ورزنه با تالاب بین‌المللی گاوخونی، برند مهمی برای شهر است، بر همین اساس طی سال جاری کنوانسیون بین‌المللی رامسر شهر ورزنه را به عنوان شهر تالابی ایران معرفی کرد که افتخار بزرگی برای این شهر است.

وی با بیان اینکه وظیفه بزرگی بر عهده شهروندان برای حفظ و حراست تالاب گذاشته شده است، ادامه داد: در راستای حفاظت از تالاب گاوخونی با سمن‌های شهر، دوستداران محیط‌زیست اصفهان و سایر شهرها همایش‌های بسیار خوبی از جمله جوانه‌های تالاب برای گروه‌های سنی مختلف و دوستداران محیط‌زیست از استان فارس در شهر ورزنه برگزار شد.

شهردار ورزنه با بیان اینکه مستند «سه نسل با تالاب» با حمایت شهرداری در حال تهیه است، تصریح کرد: شهرداری در این زمینه علاوه بر افزایش ظرفیت‌پذیری و اندیشه‌پروری در حفظ و حراست از تالاب، به عنوان نماینده تالاب در حوزه تخصیص حقابه تالاب بین‌المللی گاوخونی ورود پیدا کرده و تاکنون اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده است.

دیدگاه / پاسخ