حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
تندباد لحظه‌ای و رگبار پراکنده اصفهان را فرامی‌گیرد

تندباد لحظه‌ای و رگبار پراکنده اصفهان را فرامی‌گیرد

به گزارش باخبرباش به نقل از مهر با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان تا پایان هفته اظهار داشت: بررسی این نقشه‌ها بیانگر شکل گیری جریانات همرفتی بر روی استان تا پایان هفته جاری است.

وی افزود: بر این اساس ناپایداری‌ها به صورت افزایش ابر، گاهی وقوع تند باد لحظه‌ای، رگبار باران و رعد و برق به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب طی امروز به ویژه در شهرستان‌های واقع در نیمه شمالی و شرقی استان و طی روز پنجشنبه در نیمه جنوبی استان پیش بینی می‌شود.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه برای فردا در شهرستان‌های نائین، ورزنه، چوپانان، انارک، خوروبیابانک، فرودگاه، اردستان و مهاباد رگبار باران گاهی با رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی و گرد و خاک و وقوع صاعقه پیش بینی می‌شود، ابراز داشت: از این رو لغزندگی سطح جاده‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌های فصلی، مه آلودگی و کاهش دید و احتمال اختلال در راه‌های روستایی به واسطه رگبار باران در این مناطق دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به وضعیت دمایی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده نیز افزود: در این بازه زمانی بیشینه دمای استان بین یک تا سه درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت.

آقایی ادامه داد: همچنین طی ۲۴ ساعت آینده بادرود با دمای ۲۹ درجه سانتی گراد گرم‌ترین و بویین میاندشت با دمای صفر درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان پیش بینی شده است.

وی گفت: دمای شهر اصفهان نیز طی ۲۴ ساعت آینده در گرم‌ترین و سردترین ساعات بین دمای ۲۶ و ۱۱ درجه سانتی‌گراد در نوسان است. 

دیدگاه / پاسخ