حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
توانمندسازی کارگران به فنون مختلف تضمین کننده امنیت شغلی است

توانمندسازی کارگران به فنون مختلف تضمین کننده امنیت شغلی است

 به گزارش باخبرباش به نقل از مهر میثم مداحی با اشاره به اینکه امنیت شغلی بر اساس سه جانبه گرایی از سه دیدگاه بررسی می‌شود، اظهار داشت: از یک دیدگاه حاکمیت باید به وظیفه خود در اصل قانون‌گذاری، اصلاح قوانین و همچنین ماده هفت قانون کار و اصلاح فرآیند که مربوط به سامانه قراردادها است، اقدام شود.

وی افزود: از دیدگاه کارفرما باید همان‌گونه که مقام  معظم رهبری  فرمودند تلاش برای ارتقا زندگی کارگر و رفاه کارگر اتفاق بیافتد تا منجر به رشد تولید شود. تلاش در این راه هزینه نیست و سرمایه‌گذاری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از دیدگاه کارگران باید امنیت شغلی به معنای استخدام مادام‌العمر و رسمی شدن تغییر پیدا کند، تصریح کرد: توانمندسازی کارگران به فنون و مهارت‌های مختلف تضمین‌کننده و محور امنیت شغلی است.

مداحی با اشاره به اینکه شأن جامعه کارگری علاوه بر نیروی کار در کارگاه، کارخانه، معدن و مزرعه به عنوان موتور محرک و مولد اقتصاد و تولید در نظام اسلامی و در جهت تحقق عزتمندی نظام است، تاکید کرد: فعال برخورد کردن جامعه کارگری و تشکیلات کارگری در پیگیری و حل موضوعات مهم است که یکی از این مواضع پیگیری پیمان‌های دسته جمعی بوده که اکنون بسیار کم‌رنگ شده اما باید تشکیلات پیگیر این موضوعات باشند.

وی اضافه کرد: تشکل‌های کارگری به صورت فعالانه و هوشمند باید عمل کنند همان‌گونه که مقام معظم رهبری  فرمودند در وقایع اخیر تشکیلات کارگری و کارگران ما با بصیرت عمل کردند و تشکیلات کارگری ابزار سیاسی قرار نگرفتند، این‌گونه فعال برخورد کنند.

مداحی با بیان اینکه تشکیلات حلقه واسط میان حاکمیت و مردم است که هم در تصمیم سازی‌ها مؤثر و هم در تعدیل توقعات غیر عرف هستند، ابراز داشت: از این رو ما هم توسعه تشکیلات را مبنای اداره تشکلات قرار داریم و در حال حاضر بالغ بر ۷۰۰ تشکل کارفرمایی ثبت شده که نسبت به انتهای سال ۱۴۰۰ رشد بالغ بر ۳۵ درصد داشته‌ایم.

دیدگاه / پاسخ