حالت شب
  • Thursday, 28 March 2024
توده هوای سرد تا پایان هفته در اصفهان استقرار دارد

توده هوای سرد تا پایان هفته در اصفهان استقرار دارد

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا محمدرضا رفیعی افزود: جوی پایدار تا سه روز آینده بر روی استان اصفهان استقرار خواهد داشت و برای مناطق مرکزی، صنعتی و کلان‌شهر اصفهان تا اواخر روز چهارشنبه افزایش شاخص کیفیت هوا، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها پیش پیش بینی می‌شود که در صورت مهار نکردن منابع انتشار آلاینده های ثابت و متحرک، به مرز خیلی ناسالم هم می رسد.

وی به عموم شهروندان و بویژه گروه‌های حساس، کودکان و سالمندان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی و ریوی توصیه کرد که از تردد غیر ضروری در معابر پر تردد شهری خودداری کنند و از انجام هر گونه فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضاهای باز پرهیز شود .

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت:دمای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات شبانه روز گذشته به چهار درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به منفی چهار درجه سانتی‌گراد رسید.

وی اضافه کرد: خوروبیابانک با دمای ۱۲ و چادگان با دمای منفی ۱۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و سردترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.

رفیعی ادامه داد: دمای صبح امروز شهر اصفهان هم منفی چهار درجه سانتی‌گراد است که نسبت به روز گذشته ۲ درجه سردتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.

آلودگی هوای اصفهان همواره در فصول سرد افزایش می‌یابد و پدیده وارونگی دما اتفاق می‌افتد که به نگرانی ساکنان این منطقه دامن می‌زند.

بر اساس گزارش مرکز ملی تغییر هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، اصفهان در بین هشت کلان‌شهر ایران (شامل تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، شیراز و اراک) رُتبه نخست آلودگی هوا را دارد.

دیدگاه / پاسخ