حالت شب
  • Wednesday, 17 April 2024
تورم شدید و پرسرعتی را برای ایران پیش بینی می کنیم

تورم شدید و پرسرعتی را برای ایران پیش بینی می کنیم

 یک کارشناس و فعال اقتصادی گفت: تورم شدید و پرسرعتی را برای ایران پیش بینی می کنیم.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، محمود رضا خواجه نصیری در همایش "تحلیل وضعیت اقتصادی ایران و اثرات آن بر بازار سرمایه" در اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد:  به اشتباه بورس را عامل تورم شدید معرفی کردند در صورتی که این گونه نیست بلکه اجرای برنامه های کوتاه مدت اقتصادی و تجاری در بروز تورم نقش اصلی دارد.

وی افزود: استناد به برنامه های کوتاه مدت اقتصادی و تجاری در کشور عامل اصلی شکاف اقتصادی در بین خانوارها شده است در حالی که با اجرای برنامه های طولانی مدت میتوان به اقتصاد پویا و قدرتمند دست یافت.

خواجه نصیری با بیان اینکه برنامه های اقتصادی به صورت دوره های سه ساله، شش ماهه و یکساله باید تعریف شود، اعلام کرد: اینکه در دوره های کوتاه مردم یکبار به سمت خرید طلا، یکبار به سمت خرید دلار، یکبار برای بورس سرمایه گذاری میکنند به رونق اقتصادی کمک نمی کنند.

وی افزود: با اجرای برنامه های کوتاه مدت اقتصادی شاهد خواهیم بود که در ۱۰ روز اول ماه مردم ثروتمند و در ۱۰  روز آخر ماه فقیر میشوند.

یک کارشناس و فعال اقتصادی که بورس را عامل تورم نمی دانند، معتقد است :  اگر شاهد بهم ریختگی در بورس شدیم به خاطر ورود  حجم عظیمی از نقدینگی بود که اگر در هر کجا این اتفاق افتاده بوده قطعا به شکست می خورد بلایی که بر سر بورس آمد.

 خواجه نصیری علت کاهش سهام ها در بازار بورس را اینگونه توضیح داد: اگر در یک منطقه ای بالاترین نقدینگی روی 100 میلیون باشد قطعا قیمت پورشه همین رقم ثبت می  شود اما در منطقه ای که بالاترین میزان نقدینگی 100 میلیارد باشد، پورشه به قیمت واقعی آن ثبت می شود و این اتفاق را در بازار بورس شاهد بودیم.

همایش مذکور در حالی برگزار شد که دومین شعبه سوپرمارکت مالی در اصفهان افتتاح شد.

 

دیدگاه / پاسخ