حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
توزیع عادلانه آب در اصفهان از طریق سامانه پایش و کنترل تاسیسات

توزیع عادلانه آب در اصفهان از طریق سامانه پایش و کنترل تاسیسات

با هدف توزیع عادلانه آب در شهر اصفهان 51 حوضچه و35 حلقه چاه،  مجهز به سامانه پایش و کنترل تاسیسات آب  شدند.

به گزارش خبرنگار باخبرباش ،مدیر دفتر سیستم های کنترل و انرژی آب شرکت آبفای استان اصفهان با بیان این که در حال حاضر نزدیک به 30 درصد از شبکه توزیع آب شهر اصفهان به صورت برخط و هوشمند کنترل می شود، گفت: شهر اصفهان دارای 140 حوضچه کنترلی و فشار شکن است که از طریق این حوضچه ها میزان باز و بسته بودن والوها کنترل و آب موجود درشبکه، عادلانه تقسیم می شود.

محمد ناظمی زاده اعلام کرد: در حال حاضر از 40 حلقه چاه موجود در شهر اصفهان 35 حلقه چاه به سیستم تله متری و تله کنترل مجهز شده اند که این امر تاثیر به سزایی در توزیع عادلانه آب بین مردم داشته است.

وی گفت: آبفای اصفهان، تابستان امسال از طریق فرایند کنترل هوشمند تاسیسات آبرسانی توانست تبعات  کمبود 4 هزار و 300 لیتری آب شرب در ثانیه را به حداقل برساند.

ناظمی زاده پایش و کنترل هوشمند تاسیسات آبرسانی را، امری ضروری در مدیریت بهینه منابع آب دانست و اظهار داشت: هم اکنون صد در صد خطوط انتقال طرح آبرسانی اصفهان بزرگ که بالغ بر 870 کیلومتر می باشد  مجهز به سامانه تله متری است .

وی گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تمام تاسیسات آبرسانی شهر اصفهان به سیستم تله متری و تله کنترل مجهز شوند.

مدیر سامانه ارتباط با مشتریان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز از آبرسانی بیش از یک میلیون و 800 هزار لیتر آب در هفته گذشته عنوان کرد: با توجه به گرمای شدید هوا در هفته گذشته و قطع آب برخی از نقاط شبکه توزیع، از تاریخ 19 تا 25 تیر ماه جاری، آب مورد نیاز مردم با اعزام 227 تانکر آبرسانی سیار به ظرفیت های 6 تا 27 هزار لیتر در مناطق 6 گانه شهر اصفهان، فلاورجان، نجف آباد، برخوار، شاهین شهر، نایین، چادگان، سمیرم، اردستان، زیار و تعدادی از روستاهای تابعه تامین شد. 

عباس عباسی خاک با اشاره به میانگین دمای 40 درجه ای هفته گذشته گفت: در دمای 42 درجه روز 19 تیرماه جاری، 73 درصد از تماس ها با شماره 122(سامانه ارتباط با مشتریان آبفا) مربوط به افت فشار و قطعی آب بوده است، در حالی که 25 تیرماه که دمای هوا به 37 درجه سانتی گراد کاهش یافت، تماس های مربوط به قطعی آب 62 درصد کل تماس ها را شامل می شده است.

وی تعداد کل تماس های ورودی به سامانه 122 در هفته گذشته را در حدود 66 هزار و 700 تماس عنوان کرد و گفت: آمارها نشان می دهد تعداد این تماس ها با دمای هوا ارتباط مستقیم دارد و میانگین تماس ها در گرم ترین روزهای هفته گذشته با دمای 42 درجه، بیش از 10 هزار و 700 مورد بوده است در حالی که در دمای 37 درجه، در حدود 3 هزار و 900 تماس ثبت شده است.

دیدگاه / پاسخ