حالت شب
  • Sunday, 05 May 2024
توسعه ی زیرساخت های سلامت استان در انتظار سفر آتی ریاست جمهوری

توسعه ی زیرساخت های سلامت استان در انتظار سفر آتی ریاست جمهوری

 به گزارش خبرنگار باخبرباش، دکتر شاهین شیرانی، ظهر روز شنبه در نشست با خبرنگاران بیان کرد: در صورت تصویب رقم یک هزار و چهارصد میلیارد تومان در مُصوبات سفر آتی ریاست جمهوری به استان اصفهان، بخشی از پروژه‌ها تا پایان سال جاری و بخشی هم تا سال ۱۴۰۲ تکمیل می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: توسعه بیمارستان فیض و تامین نیروی انسانی آن، افزایش ۸۰۰ تخت در بیمارستان فارابی، تکمیل و توسعه بیمارستان امام حسین(ع)  ویژه کودکان با افزایش ۳۰۰ تخت، توسعه بخش های  CCU و ICU بیمارستان قلب چمران، تکمیل بیمارستان‌های ساعی خمینی شهر، شیخ بهایی نجف‌آباد و بیمارستان ورزنه، تکمیل مراکز دیالیز نیمه‌کاره، توسعه مراکز بهداشتی و درمانی و جبران کمبود ۲۵ درصدی نیروی متخصص و نیروی انسانی، جزو مصوبات استانی در سفرهای ریاست جمهوری به استان اصفهان خواهد بود.

وی ادامه داد: در پیک پنجم کرونا در تابستان سال گذشته بیشترین تعداد بیماران کرونایی بستری در یک روز، ۳ هزار و ۸۰۰ نفر بود، درحالی که در پیک ششم بیشترین تعداد بستری در یک روز هزار و ۳۰۰ نفر بود.

دکتر شاهین شیرانی با بیان اینکه ۸۰ درصد از فعالیت‌های ما در حوزه بهداشت را تعاملات بین بخشی و فرابخشی تشکیل می‌دهد، افزود: کارخانه‌های آلاینده، کودهای شیمیایی، خودروهای غیراستاندارد، جاده‌های غیر ایمن و بسیاری از عوامل دیگر تهدیدکننده سلامت انسان است.

دکتر شاهین شیرانی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی هیچ بیماری نبود که نیاز به اقدامات درمانی داشته باشد، ولی پشت در بیمارستان بماند. درحالی که در آمریکا و اروپا این اتفاق افتاد، اما در ایران نیفتاد، اگرچه فشار زیادی به ویژه به نیروی انسانی وارد شد که در دوران کرونا از جان مایه گذاشتند. زمانی در جنگ تحمیلی احتمال بود رزمنده‌ای روی مین برود، اما خانواده‌اش در خطر نبود، درحالی که در حوزه سلامت پزشک و پرستار ما خانواده شان را از دست دادند.

شیرانی خاطرنشان کرد: در پیک ششم کرونا با گشایش‌هایی که در تولید و واردات واکسن انجام و ایمنی نسبتاً قابل قبولی که حاصل شد، میزان مرگ و میر به شدت کاهش یافت.

وی افزود: ما موافق عادی انگاری شرایط و برداشتن ماسک نیستم کما اینکه برگزاری بزرگترین رویداد ورزشی یعنی بازی‌های آسیایی بدلیل شیوع کرونا لغو شده است.

شیرانی همچنین در باره افزایش تعرفه‌های پزشکی و گرفتن زیر میزی از بیماران برای عمل جراحی گفت: تعرفه‌های پزشکی چند سالی است تغییر پیدا نکرده و این موضوع یکی از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی با پزشکان است.

 

دیدگاه / پاسخ