حالت شب
  • Tuesday, 19 March 2024
توصیه وزارت بهداشت برای کنترل کرونا در مدارس

توصیه وزارت بهداشت برای کنترل کرونا در مدارس

  به گزارش باخبرباش به نقل از ایسنا : در بازگشایی مدارس به عنوان یکی از اماکن تجمعی، فراهم کردن شرایط لازم برای حفظ سلامت فرهنگیان، دانش آموزان و سایر کارکنان (که بالغ بر ۱۵ میلیون نفر جعیت کشور را تشکیل می دهند) و به منظور کاهش مواجهه، قطع زنجیره تماس بیماری کووید ۱۹ از اهمیت بالایی برخوردار است.

به همین منظور وزارت بهداشت توصیه‌هایی برای کنترل بیماری کرونا در مدارس منتشر کرده که در آن آمده است: به منظور حفظ بهداشت فردی از دست دادن، روبوسی و بغل کردن یکدیگر پرهیز کره، همچنین استفاده از ماسک برای همه افراد الزامی است و نحوه استفاده صحیح از آن توصیه و آموزش داده شود.

همه افراد ملزم به استفاده از وسایل شخصی هستند

مدرسه باید دستورالعمل های شست و شوی مرتب و مکرر دست با آب تمیز و  صابون مایع و استفاده از محلول الکل یا ژل ضدعفونی کننده دست را برای معلمان، کارکنان و دانش آموزان اعمال کند. درصورت امکان، ژل یا محلول با پایه الکل ضدعفونی کننده دست در همه کلاس های درس قرار داده شود.

نیروهای خدماتی در هنگام نظافت باید از لباس حفاظتی، ماسک و دستکش استفاده کنند؛ فراموش نشود برای ثبت حضور و غیاب، ترجیحا از سیستم تشخیص چهره یا کارتخوان استفاده کنید؛ درصورت داشتن دفتر حضور و غیاب امکان ضدعفونی فراهم شود.

برای تماس با دکمه های آسانسور از دستمال کاغذی یا دستکش استفاده کنید؛ هنگام عطسه یا سرفه کردن دستمال کاغذی فراموش نشود. درصورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج موقع سرفه و عطسه استفاده کنید.

از تماس دست ها با چشم، بینی و دهان قبل از شستن یا ضدعفونی خودداری شود، در نماز خانه ها استفاده از مهر و سجاده شخصی و رعایت فاصله ایمن ضرورت دارد.

دیدگاه / پاسخ