حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
جابه‌جایی مسافران نوروزی در فرودگاه اصفهان نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش یافت

جابه‌جایی مسافران نوروزی در فرودگاه اصفهان نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش یافت

به گزارش باخبرباش حسن امجدی  روز چهارشنبه با اشاره به رشد آمار مسافری این فرودگاه در ایام نوروز افزود : با توجه به تسریع واکسیناسیون، امسال سفرهای نوروزی در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان افزایش یافت به طوری که آمار مسافران اعزام و پذیرش شده در این فرودگاه از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافت.  

 وی افزود : نوروز امسال  ۱۷۳ پرواز در مسیرهای خارجی در فرودگاه اصفهان انجام شد  که در این پروازها ۲۲ هزار و ۴۳۳ مسافر اعزام و پذیرش شدند.

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین شمار مسافران نوروزی جا به جا شده در پروازهای داخلی فرودگاه اصفهان در مسیر  شهرهای مشهد، کیش، تهران و اهواز بوده  است، اظهار داشت: بر اساس آمار ثبت شده مسیرهای پروازی نجف، استانبول، دوحه و دبی نیز به ترتیب بیشترین تردد مسافر را در مسیرهای پروازی بین المللی در این فرودگاه به خود اختصاص دادند.

وی در خصوص میزان بار جا به جا شده در مدت یاد شده در فرودگاه اصفهان اضافه کرد: با پایان سفرهای نوروزی در تاریخ ۱۵ فروردین ماه، یک هزار و ۳۷۹ تن بار و مرسوله در فرودگاه شهید بهشتی جابه جا شد که سهم پروازهای داخلی از ارسال و پذیرش این میزان بار ۹۳۳ تن و سهم پروازهای خارجی ۴۴۶ تن بوده که در مجموع شاهد رشد ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل هستیم.

فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای ۲ باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۱۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.

دیدگاه / پاسخ