حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
جاذبه‌های طبیعی ظرفیت بویین میاندشت برای توسعه گردشگری روستایی

جاذبه‌های طبیعی ظرفیت بویین میاندشت برای توسعه گردشگری روستایی

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایسنا رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بویین میاندشت گفت: مهم‌ترین ظرفیت بویین میاندشت برای توسعه گردشگری روستایی، ظرفیتِ طبیعت‌گردی و جاذبه‌های طبیعی است، چراکه بیشتر مناطق این شهرستان بِکر و دست‌نخورده است که قابلیت جذب گردشگران را دارد.

جواد فرهادی درباره توسعه گردشگری روستایی در شهرستان بویین میاندشت، اظهار کرد: برای توسعه گردشگری روستایی برنامه‌هایی برای افزایش اقامتگاه‌های گردشگری و خانه‌های بومگردی در روستاها و شناساندن آداب و رسوم محلی به گردشگران را در دستور کار داریم. همچنین تدوین تقویم گردشگری را با پیگیری‌هایی که در حال انجام داریم و با انجام کار کارشناسی در دستور کار داریم تا برنامه‌هایی که در طول سال در روستاها برگزار می‌شود و توانایی جذب گردشگر را دارد شناسایی و برخی از رسوم را احیا کنیم.

وی افزود: مکان‌هایی که جاذبه و پتانسیل طبیعت‌گردی در روستاها را دارد شناسایی می‌کنیم. معتقدم مهم‌ترین ظرفیت بویین میاندشت برای توسعه گردشگری روستایی، ظرفیتِ طبیعت‌گردی است. همچنین سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی بهتر روی آداب و رسومِ محلی، نقش بسزایی در توسعه گردشگری روستایی دارد. بیشتر مناطق بویین میاندشت بِکر و دست نخورده است که قابلیت جذب گردشگران را دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویین میاندشت، گفت: برخی از روستاهای شهرستان مانند ماهورستان و مناطق غربی بویین میاندشت ظرفیت گردشگری طبیعی و طبیعت گردی بسیاری دارند. برخی روستاها نیز ظرفیت بالای تاریخی دارند که از بافت این روستاها می‌توان برای روستاگردی و آشنایی با آداب و رسوم بهره برد.

فرهادی تصریح کرد: بویین میاندشت دارای ۴۲ روستا است که حداقل ۲۵ روستای آن ظرفیت‌های خوبی برای توسعه گردشگری روستایی دارند. برای مثال روستایی داریم که تنها روستای ارمنی‌نشین کشور است. همچنین یکی از روستاهای شهرستان خالی از سکنه است که در حال برنامه‌ریزی برای تبدیل این روستا به شهرک سینمایی هستیم.

دیدگاه / پاسخ