حالت شب
  • Monday, 15 April 2024
جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان ۲ سال آتی در اصفهان برگزار می شود

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان ۲ سال آتی در اصفهان برگزار می شود

علی عطریان  اظهار کرد : تفاهمنامه مورد اشاره روز گذشته به امضای سید مهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و علی قاسم زاده شهردار اصفهان رسید.

وی ادامه داد: بر این اساس مهر و آبان سال آینده و همچنین سال بعد از آن در اصفهان میزبان این رویداد فرهنگی هنری خواهیم بود و برای تداوم این میزبانی تلاش خواهیم کرد.

مدیر اداره هنری سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان اظهارداشت: راه‌اندازی صندوق حمایت از فیلمسازان از جمله اقداماتیست که برای سال آینده محقق خواهد شد و هدف از این اقدام توجه هرچه بیشتر به مقوله هنر و فیلم‌سازی است.

عطریان خاطرنشان کرد: بر مبنای فعالیت این صندوق و پس از بررسی فیلمنامه و هزینه‌های آن، اعتباری به فیلمسازان اعطا خواهد شد.

وی اضافه کرد: برگزاری المپیاد فیلم‌سازی نیز دیگر فعالیتی است که برای سال آینده بیشتر به آن توجه خواهیم کرد تا بنوعی بازار فیلمسازی و هنر گرم تر شود.

پیش از این ۲۰ دوره از ۳۳ دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به میزبانی اصفهان برگزار شده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که به آن جشنواره فیلم کودک نیز می‌گویند، جشنواره‌ای است سینمایی که از سال ۱۳۶۱ تا کنون طی ۳۳ دوره برگزار شده‌ است که ۲۰ دوره از آن در شهر اصفهان، ۶ دوره در شهر تهران، ۵ دوره در شهر همدان و یک دوره در شهر کرمان برگزار شده‌ است.

دوره آخر این جشنواره نیز به دلیل شرایط متأثر از پاندمی کرونا در کشور، به صورت همزمان در تهران و اصفهان و در قالب مجازی برگزار شد و فقط فیلم‌های بلند سینمایی در یک سالن در تهران و اصفهان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نمایش درآمدند. همچنین این جشنواره بین‌المللی در طول ۳۳ دوره برگزاری؛ ۱۷ دوره در مهر ماه، ۶ دوره در بهمن ماه، ۳ دوره در آبان ماه، ۳ دوره در شهریور ماه، ۲ دوره در تیر ماه، ۱ دوره در اردیبهشت ماه و ۱ دوره در مرداد ماه برگزار شده‌ است.

دیدگاه / پاسخ