حالت شب
  • Tuesday, 23 April 2024
جشنواره تئاتر اصفهان با مشارکت فعال هنرمندان برگزار می‌شود

جشنواره تئاتر اصفهان با مشارکت فعال هنرمندان برگزار می‌شود

 علی تمنایی روز سه‌شنبه در نشست خبری به‌مناسبت برپایی سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان اصفهان در سالن اجتماعات مجتمع مطبوعاتی افزود: جای تاسف است که برخی افراد هنرمند به همکاران خودشان در فضای مجازی توهین و اهانت می‌کنند و فشار می‌آورند که در صحنه برگزاری این رویداد حضور نداشته باشند.

وی اظهار داشت: این در حالیست که هنرمندان نمایش و تئاتر استان با وجود همه ناملایمت‌ها و فشارهای مختلفی که از همه سو در کشور و استان وجود دارد در صحنه نمایش ایستادند و به عشق مردم و کشورشان، فعالیت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: شرایط امروز گذراست و کشور ما آزاد، فرهنگی و انقلابی است و امید است که رویدادهای اخیر موجب افزایش بصیرت و آگاهی بیش از پیش مردم استان اصفهان شود.

وی با اشاره به زمان برپایی سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان اصفهان از ۱۸ تا ۲۱ آذر گفت: این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان و مشارکت سازمان‌هایی از جمله سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان، حوزه هنری، شرکت آب و فاضلاب استان، انجمن هنرهای نمایشی استان و مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به فراخوان این جشنواره از چهارم مرداد گفت:۱۸ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از ارزیابی‌های صورت گرفته توسط شورای بازبینی تئاتر، هشت اثر برای اجرای صحنه‌ای برگزیده شد.

وی اولویت‌های موضوعی جشنواره را شامل همگرایی ملی و شعار سال، بحث ارتقای نهاد خانواده، آثار نویسندگان ایرانی و بومی، مسائل منطقه و استان با چشم انداز جهانی و شیوه‌های روز تئاتر دنیا عنوان کرد و گفت: آثار برگزیده این جشنواره مربوطه به هنرمندان شهرستان اصفهان، نجف‌آباد و شاهین شهر است.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر ۴۰ گروه نمایش ثبتی در استان اصفهان وجود دارد که لازم است از همه ظرفیت های استان از جمله فضاهای شهری و اعتبارات برای ارتقای این هنر به خوبی استفاده شود.

دیدگاه / پاسخ