حالت شب
  • Monday, 29 April 2024
جوش و خروش اصفهان در روز قدس

جوش و خروش اصفهان در روز قدس

 به گزارش  خبرنگار باخبرباش مردم غیور، انقلابی و همیشه در صحنه اصفهان از ساعات ابتدایی صبح از مسیرهای هشت گانه اعلام شده خود را به میدان امام خمینی (ره) رسانده‌اند. لحظه به لحظه بر شمار مردم در تجمع حماسی روز جهانی قدس 1401 اصفهان افزوده می‌شود، مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان روزه دار علاوه بر پرچم سه رنگ ایران اسلامی، پرچم‌های رنگی با شعارهای «لبیک یا خامنه‌ای»، «لبیک یا صاحب‌الزمان»، «ما ایستاده‌ایم» و «القدس لنا» را در کنار پرچم حزب الله لبنان و فلسطین در دست دارند.

در بخش‌های مختلف مسیر راهپیمایی، سرود «سلام فرمانده» توسط گروه‌های سرود مختلف نوجوان به ویژه دهه نودی‌ها اجرا می‌شود. پخش سرودهای حماسی از بلندگوهای میدان امام خمینی(ره) شعف بی نظیری در گروه‌های مختلف مردم که از سراسر شهر و حتی استان اصفهان آمده‌اند، ایجاد کرده است. بازار سلفی و عکس‌های یادگاری نیز اینجا داغ است.

نمایشگاه عکس و پوستر صهیونیسم در میدان امام خمینی (ره) ‌در مسیر راهپیمایان روز جهانی قدس برپا شده است. در این نمایشگاه که با توضیحاتی درباره جنایات صهیونیست‌ها، ابزار سلطه آنان بر جهان و نمادهای صهیونیسم همراه است، سیر تاریخی شکل‌گیری صهیونیسم بین الملل به چشم می‌خورد.

نقاشی روی صورت خردسالان مانند سال‌های گذشته یکی از جذاب‌ترین بخش‌های راهپیمایی امروز است که تا برپایی مراسم در میدان امام خمینی(ره) خانواده‌ها و کودکان را مشغول نگه می‌دارد. همچنین غرفه‌های عرضه کتاب، بازی‌های فکری و سرگرمی از دیگر جنبه‌های بارز راهپیمایی روز قدس امسال است.

خانم معلولی که با ویلچر در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت داشت و پیشاپیش گروه زنان همراهش حرکت می‌کرد معتقد بود که دفاع از مردم مظلوم فلسطین زن و مرد و سالم و معلول نمی‌شناسد و وظیفه ای شرعی و ملی است. بیشتر مردم پس از ورود به میدان امام خمینی (ره) تا آغاز مراسم در سایه یکی از درختان یا مغازه‌های اطراف منتظر ایستاده‌اند، هوا گرم است، اما آرمان خواهی در دفاع از مظلوم سیره همیشگی آزادمردان ایران اسلامی بوده که نه فقط در پیروزی انقلاب و کارزار جنگ تحمیلی، بلکه در همه عرصه‌های سرنوشت ساز جهاد و ایثار و رشادت آن را ثابت کرده اند به خصوص اصفهان که با تقدیم 700 هزار شهید دفاع مقدس و حرم نقش پر رنگی در تاریخ ایران همیشه سرفراز داشته است.

 مردم با سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» پرچم آمریکا و اسراییل را در میدان امام خمینی(ره) به آتش کشیدند.

تصاویر متعددی از شهدای غزه و فلسطین در کنار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس در سطح و در دست‌های مردم دیده می‌شود؛ این تجدید میثاقی با آرمان‌ها و باورهای شهدای مقاومت است.

نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها در ضلع شرقی میدان غرفه‌هایی در کنار هم برپا کرده‌اند، این غرفه‌ها علاوه بر خدمات دهی و دریافت پیشنهادات، انتقادات و پاسخ دهی به سوالات، با نصب پرچم‌ها و پارچه نوشته‌های منقش به شعارهای ضد استکباری انزجار خود را نسبت به سیاست‌های رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنند.

روبه روی مسجد شیخ لطف الله سکوی ویژه‌ای برای " نسل جوان انقلابی" در نظر گرفته شده که روند تکامل انتفاضه را از بیست سال پیش تاکنون به تصویر کشیده است؛ حضور جوانان و نوجوانان در این بخش میدان چشم‌گیر است.

امسال نماز جمعه پس از مراسم بیرون از مسجد امام و در محل میدان برگزار می‌شود؛ جایگاه ویژه ای برای این منظور علاوه بر جایگاه سخنرانی و قرائت بیانیه که روبه روی عمارت عالی قاپو است در نظر گرفته شده، حضور نیروهای امدادی، اورژانس، هلال احمد و آتش نشانی در گوشه و کنار میدان مشهود است.

قرار است پس از قرائت بیانیه استکبار ستیزی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، سخنرانی روز قدس انجام و سپس مردم انقلابی اصفهان در صفی واحد نماز جماعت جمعه را اقامه کنند. 

دیدگاه / پاسخ