حالت شب
  • Wednesday, 24 April 2024
حذف امضاهای طلایی و واسطه‌گری‌ها با ارائه خدمات هوشمند در اصفهان

حذف امضاهای طلایی و واسطه‌گری‌ها با ارائه خدمات هوشمند در اصفهان

علی قاسم‌زاده امروز در برنامه رادیویی «سلام اصفهان»، گفت: مهمترین اتفاقی که طی روز‌های گذشته در شهر اصفهان شاهد آن بودیم، رونمایی از یک هدیه برای شهروندان اصفهانی است.

او یکی از رویکرد‌های اساسی این دوره مدیریت شهری، رفتن به سمت هوشمندسازی خدمات شهری و شهرداری است، گفت: در حال حاضر بسیاری از دستگاه‌ها با استفاده از سامانه‌های کار محور و خدمت‌محور خدمات الکترونیک ارائه می‌کنند، در حالی که سامانه‌های هوشمند مخاطب محور و مردم محور است یعنی مردم راحت‌تر می‌توانند از خدمات به‌صورت شخصی استفاده کنند و نیازی به حضور در محل ندارند.

به گفته قاسم زاده یکی از وظایف شهرداری صدور پروانه‌های ساختمانی است، البته در ادبیات عمومی می‌شنوید هر فردی که قرار است پروانه ساختمانی دریافت کند، باید چند روز مرخصی بگیرد، کفش آهنین بپوشد یا آشنایی داشته باشد تا بتواند امور اداری را راحت‌تر به سرانجام برساند و به همین جهت شهروندان ابهاماتی جهت دریافت پروانه ساختمانی داشتند که با هوشمندسازی مشکلات آن‌ها رفع شده است و مردم از خانه به راحتی می‌توانند وارد سامانه شوند و با ثبت درخواست، اطلاعات لازم در ارتباط با پلاک خود را دریافت و مبلغ عوارض ساخت‌وساز را در خانه مشاهده و پرداخت کنند.

با بهره‌مندی از خدمات الکترونیک دیگر نیازی نیست شهروندان برای دریافت پروانه به شهرداری مراجعه کنند، زیرا اگر مدارک لازم را به موقع در سامانه بارگذاری کنند، بلافاصله پروانه ساختمانی صادر خواهد شد و سایه انتظار نخواهیم داشت.

او می‌گوید: ارائه خدمات غیرحضوری و هوشمند بودن این سامانه بدان معنا است زمانی که وارد آن می‌شوید فرد در مقابل شما جوابگو نیست، بلکه ربات جوابگو است، لذا دخالت عنصر انسانی از این میان حذف شده است.

ویژگی دوم سامانه سرای ۱۰ این است که خدمات در هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز ارائه می‌شود و دیگر نیازی نیست در ساعات خاصی شهروند به شهرداری مراجعه کند، همچنین کاهش زمان صدور پروانه، حذف امضا‌های طلایی و واسطه‌گری‌ها از دیگر مزایای ارائه خدمات هوشمند به شمار می‌رود.

شهردار اصفهان گفت: سامانه هوشمند ارائه خدمات، بابت پرداخت مبلغ عوارض به کاربر فاکتور ارائه می‌دهد که این اقدام امنیت خاطر و سرعت عمل ایجاد می‌کند که امیدواریم هر سه هفته یکبار هدیه‌ای در خور شهروندان داشته باشیم.

دیدگاه / پاسخ