حالت شب
  • Saturday, 27 July 2024
حضوری شدن کلاس‌ درس دانش‌آموزان و تلاش مدیران برای اقناع والدین اصفهانی

حضوری شدن کلاس‌ درس دانش‌آموزان و تلاش مدیران برای اقناع والدین اصفهانی

 به گزارش باخبرباش پس از گذشت ۲ سال از شیوع کرونا و غیرحضوری شدن بخش زیادی از مدارس کشور، اکنون طبق بخشنامه ستاد ملی کرونا، تمام مدارس مُکلف به برگزاری حضوری کلاس‌های درس شده‌اند.

در این راستا و با توجه به اینکه امروز با بازگشایی کامل مدارس استان، خبرنگار ایرنا در گزارشی میدانی به گفت‌وگو با تعدادی از دانش‌آموزان و کادر آموزشی مدارس شهر اصفهان پرداخت.

یک دانش‌آموز متوسطه اول مدرسه "اندیشه" در شهر اصفهان با ابراز رضایت از حضوری شدن کلاس‌ها گفت: تنها نگرانی من تعداد زیاد همکلاسانم است زیرا در کلاس ما شمار دانش‌آموزان به ۴۳ نفر می‌رسد.

پارسا آبی افزود: اگر مدارس را مانند نیمه اول سال گذشته بر اساس گروه‌بندی دانش‌آموزان برای حضور در کلاس‌ها مشخص می‌کردند، نگرانی‌ها هم کمتر می‌شد.

وی، تکوین و برپایی شور و حال دانش‌آموزان در محیط مدرسه را خوب ولی اجتماع و ازدحام آنها در محیط بسته ناظر به تداوم شیوع ویروس کرونا را تهدیدی برای سلامت دانش‌آموزان توصیف کرد.

حضوری شدن کلاس‌ درس دانش‌آموزان و تلاش مدیران برای اقناع والدین اصفهانی

 مادر یک دانش آموز ابتدایی مدرسه "شهید منتظری" اصفهان نیز گفت: حضوری شدن مدارس به نفع دانش‌آموزان و والدین آنهاست ولی این تصمیم قدری زودهنگام اتخاذ شده است.

مریم تدین ادامه داد: با توجه به اینکه امسال بسیاری از شهروندان به مسافرت رفته و بتازگی از سفر بازگشته‌اند حضوری شدن کامل مدارس باید حداقل تا اوایل اردیبهشت به تاخیر انداخته می‌شد.

وی از مسوولان آموزش و پرورش درخواست کرد تا قدری در تصمیم خود بازبینی کنند و تبعات بهداشتی این کار را نیز مطمح نظر قرار دهند.

مینا کلباسی دانش‌آموز متوسطه دوم مدرسه "جناب" اصفهان نیز در گفت و گو با ایرنا، بازگشایی کامل مدارس و بازگشت شور و نشاط در محیط مدرسه را برای دانش‌آموزان مسرت‌بار توصیف کرد و گفت: رعایت توصیه‌های بهداشتی و زدن ماسک مانع بروز هرگونه مشکلی برای سلامت دانش‌آموزان می‌شود.

وی با بیان‌اینکه در خانه برای آموزش غیرحضوری با مشکلات ارتباط اینترنتی مواجه بوده است، تصریح کرد: بسیاری از دوستانم حتی برغم داشتن ابزار مناسب برای حضور در کلاس‌های مجازی مانند گوشی و لپ تاپ خوب، بازهم برای ارتباط به موقع با معلم خود مشکل داشتند.

کلباسی در عین حال در باره نگرانی والدینش از حضوری شدن کلاس‌های درس گفت: مادرم با توجه به بدحالی یکی از اقوامش بدلیل ابتلا به کرونا بشدت نگران بازگشایی مدرسه است و اصرار بر حضور نیافتن من و برادرم در مدرسه دارد.

با این تقاصیل، یکی از معاونان دبیرستان "شهید بهشتی" اصفهان در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای حضور کامل دانش‌آموزان در محیط مدارس گفت: با این وجود از صبح امروز بطور مداوم درگیر پاسخگویی به والدین و دانش‌آموزان در باره نگرانی‌های بهداشتی آنها هستیم.

وی که مایل به ذکر نامش نبود، تاکید کرد: حضوری شدن کلاس‌های درس هم به نفع دانش‌آموز و هم معلمان است ولی تنها نگرانی ما بعد روانی این موضوع است.

این مسوول آموزشی خاطرنشان کرد: تصمیم ستاد ملی کرونا برای بازگشایی کامل مدارس بر اساس واکسینه شدن دانش‌آموزان و معلمان و همچنین کاهش آمار ابتلا به این بیماری صورت گرفته است.

وی از مسوولان آموزش و پرورش خواست که از طریق رسانه‌ها در باره وضعیت مدارس و رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط دانش‌آموزان و کادر آموزشی اطلاع‌رسانی صورت گیرد تا  موجبات آرامش و رفع نگرانی والدین فراهم شود.

نظارت بازرسان برای تضمین سلامت دانش‌آموزان  

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان نیز گفت: بازرسان سلامت و آموزش نواحی و مناطق استان با حضور در مدارس بر تضمین حفظ سلامت دانش‌آموزان در کلاس‌های درس نظارت دارند.

آذرکیوان امیرپور به دانش‌آموزان توصیه کرد که حتما در مدرسه از ماسک استفاده کنند و مدارس نیز باید مجهز به سیستم تهویه باشند.

وی همچنین از دانش‌آموزان درخواست کرد تا هرگونه تخلف در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را به نواحی و مناطق آموزش و پرورش اطلاع دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان با بیان اینکه وجوه سرانه بهداشتی مدارس استان در اسفند واریز شده است، گفت: هیچ مشکلی برای تامین وسایل بهداشتی در مدارس نیز وجود ندارد.

هیچ‌ نگرانی بابت حضوری شدن کلاس‌های درس وجود ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان نیز  تاکید کرد: هیچ‌گونه نگرانی و دغدغه‌ای بابت حضوری شدن کامل مدارس وجود ندارد و این مهم مُستلزم همکاری خانه و مدرسه برای رعایت توصیه‌های بهداشتی است.

حضوری شدن کلاس‌ درس دانش‌آموزان و تلاش مدیران برای اقناع والدین اصفهانی

محمدرضا ابراهیمی افزود: اگر قوانین پیشگیرانه بدرستی توسط دانش‌آموزان رعایت شود آنان براحتی می‌توانند از خدمات آموزش حضوری در مدارس بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین والدین باید از درصورت ابتلای فرزندشان به بیماری، از ورود او به مدرسه خودداری کنند و مسوولان آموزشی را در جریان امر قرار دهند تا شیوه آموزش فرزندشان تا بهبود وضعیت بیماری نیز تغییر کند.

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان در شهرهای بزرگ بدلیل تراکم جمعیت، کمتر از خدمات حضوری آموزش و پرورش در ۲ سال اخیر بهره‌مند شدند، گفت: از امروز تا پایان سال تحصیلی، خدمات آموزشی بصورت حضوری و سراسری به تمام دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های والدین تهیه سرویس مدرسه برای فرزندانشان است، گفت: سرویس مدارس نیز تا ۱۰ روز آینده مانند دوران قبل از کرونا وظیفه خود را بصورت فراگیر انجام خواهند داد و دغدغه این حوزه نیز کاهش خواهد یافت.

ابراهیمی به والدین اطمینان خاطر داد تا نگران حضور فرزندانشان در مدارس نباشند زیرا کادر آموزشی و مدیران و معلمان، تمام دانش‌آموزان را به مثابه فرزندان خود می‌دانند و از آنها به بهترین نحو مراقبت می‌کنند.

حضوری شدن آموزش‌ با تاکید بر تامین بهداشت و ایمنی دانش‌آموزان

فرماندار اصفهان نیز با تاکید به آمادگی کامل دستگاه‌ها برای حضوری شدن مدارس اظهار داشت: آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلف آموزشی، بهداشتی و ایمنی، آمادگی کاملی برای حضوری شدن مدارس دارد.

حضوری شدن کلاس‌ درس دانش‌آموزان و تلاش مدیران برای اقناع والدین اصفهانی

محمدعلی احمدی با تاکید بر ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی که نقش مهمی در پیشگیری از شیوع مجدد ویروس کرونا دارد، گفت: صدا و سیما باید بطور مکرر در برنامه‌های مختلف خود در باره حضوری شدن مدارس اطلاع رسانی کند.

وی اظهار داشت: لازم است با مشارکت شبکه بهداشت یک و ۲ و آموزش و پرورش، واکسیناسیون دانش‌آـموزان نیز در سطح مدارس صورت بگیرد.

فرماندار اصفهان به والدین دانش‌آموزان نیز اطمینان خاطر داد که بازگشایی مدارس با آمادگی کامل و رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی انجام خواهد شد و والدین در این زمینه دغدغه‌ای نداشته باشند.

استان اصفهان دارای بیش از ۹۰۰ هزار دانش آموز و پنج هزار واحد آموزشی است.

دیدگاه / پاسخ