حالت شب
  • Friday, 03 May 2024
شیدا نیک مهر:حل مشکلات معیشتی شهروندان مهم‌ترین پیشران نشاط اجتماعی است

بدون رفع مشکلات معیشتی و امنیت شغلی و اقتصادی نمی‌توان از شهروندان انتظار نشاط اجتماعی و رضایت عمومی داشت

یک فعال فرهنگی و نامزد انتخابات شورای شهر اصفهان مطرح کرد:

شیدا نیک مهر:حل مشکلات معیشتی شهروندان مهم‌ترین پیشران نشاط اجتماعی است

 

شیدا نیک مهر بابیان اینکه بدون رفع مشکلات معیشتی و امنیت شغلی و اقتصادی نمی‌توان از شهروندان انتظار نشاط اجتماعی و رضایت عمومی داشت، گفت: بدون حل این مشکلات روزبه‌روز شاهد نزول جهانی ایران در شاخص نشاط اجتماعی و افزایش نارضایتی و رفتارهای خشونت‌آمیز، کارتن‌خوابی، زباله گردی، بزهکاری و اعتیاد خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری باخبر باش، قطعاً هیچ فردی در جامعه علاقه ندارد که افسرده و بی‌نشاط باشد، اراده و اعتمادبه‌نفسش را از دست بدهد و در فعالیت‌های گروهی و مشارکت اجتماعی کنج عزلت بغل بگیرد؛ اما به‌واقع سیاست‌گذاری‌های اقتصادی نقش بسزایی در رضایت عمومی دارد و اگر یک کارگر یا کارمند باروزی 8 تا ده ساعت کار در شغلی که بدان علاقه دارد، بتواند جوابگوی نیازمندهای خانواده و تأمین تفریح و امکانات و آینده‌نگری‌شان باشد قطعاً دلیلی ندارد که در جامعه بانشاط نباشد.

نشاط اجتماعی حاصل رضایت از شغل، خانواده و نحوه مدیریت جامعه است

نیک مهر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باخبر باش، اظهار کرد: نشاط اجتماعی حاصل درک فردی از نحوه اداره جامعه، کیفیت زندگی، امنیت و آسایش و احساس رضایت مدنی از عدالت و ارتباطات اجتماعی است که فرد در جریان زندگی خانوادگی، شغلی و روابط اجتماعی بدان دست می‌یابد و در روحیه فردی و برخوردهای خود در سطح خانواده و جامعه آن را بروز می‌دهد.

این نامزد انتخابات شورای شهر دامه داد: امنیت اجتماعی، اوقات فراغت، سلامت جسمی و روحی و رضایت شغلی از مؤلفه‌هایی هستند که در میزان نشاط اجتماعی مؤثرند، تحقیقات کارشناسان و جامعه شناسان نشان می‌دهد که احساس راحتی و امنیت اجتماعی، لذت بردن از شغل، داشتن تفریحات سالم فردی و خانوادگی و اوقات فراغت مطلوب، به دور ماندن از بیماری و افسرده حالی و احساس سلامت روحی و تلقین حس آینده مطلوب و امن از منظر اقتصادی قطعاً سبب تحکیم نشاط اجتماعی می‌شود.

با فقر و تورم و عدم عدالت شغلی نمی‌توان انتظار نشاط اجتماعی داشت

نیک مهر با طرح این پرسش که آیا کارمند یا کارگری که حقوق مکفی ندارد، می‌تواند در جامعه احساس امنیت کند؟ به تفریح موردعلاقه بپردازد؟ از شغلش راضی باشد و سلامت جسم و روحش را تأمین کند؟ عنوان کرد: قطعاً پاسخ به این سؤال منفی بوده و مبین این مسئله است که اقتصاد و درآمد، تقسیم عادلانه حقوق و مشاغل و فرصت‌ها و گرانی و تورم و نبود امکان داشتن درآمد عادلانه برابر با ساعات کار از مهم‌ترین پاشنه‌های آشیل در کاهش نشاط اجتماعی و رضایت عمومی در کشورمان است.

وی با اشاره به این نکته که روحیه نشاط، رضایت، اعتماد و امید که قطعاً پل رسیدن به سعادت و توسعه و موفقیت هر ملت و حکومتی است، یادآور شد: قطعاً حکمرانان و سیاست‌های اقتصادی کشور نقش تعیین‌کننده در این موارد خواهد داشت و بدون داشتن یک اقتصاد منظم و مقتدر، نمی‌توان از مردمی که گرفتار تورم، گرانی، کمبود نقدینگی، حقوق ناکافی و در کنار آن هرروز مستمع اخبار فساد مدیران و عوامل وابسته به قدرت هستند، انتظار نشاط و امید، اعتماد و رضایت داشت.

عدم حل مشکلات اقتصادی کشور را به سمت نزول نشاط اجتماعی می‌کشاند

به گزارش باخبر باش، این عضو انجمن پلیمر ایران  بابیان اینکه اگر مشارکت همه‌جانبه مردم، احساس رضایت و محبوبیت عمومی، اعتماد عمومی و بالا رفتن بهره‌وری شغلی و میزان تعامل مردم در مسئولیت‌پذیری اجتماعی را می‌خواهیم باید در کاهش فقر و شاخص فلاکت، عدالت شغلی، مبارزه با فساد، بالا بردن رفاه عمومی و حل مشکلات اقتصادی کشور و مسائل معیشتی، درمانی، رفاهی و تفریحی مردم، برنامه‌ریزی عملیاتی و اهتمام ویژه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: بدون حل این مشکلات روزبه‌روز شاهد نزول جهانی ایران در شاخص نشاط اجتماعی و افزایش نارضایتی و رفتارهای خشونت‌آمیز، کارتن‌خوابی، زباله گردی، بزهکاری و اعتیاد خواهیم بود.

دیدگاه / پاسخ