حالت شب
  • Wednesday, 24 April 2024
حمایت از یک هزار و 54 کودک مبتلا به سو تغذیه در اصفهان

مادران از ابتدای ماه چهارم بارداری تا شش ماه پس از زایمان، مشمول بهره مندی از مزایای این طرح خواهند شد تا بدین ترتیب دوران بارداری و شیردهی موفقی را سپری کنند.

از سوی کمیته امداد امام خمینی اصفهان صورت گرفت

حمایت از یک هزار و 54 کودک مبتلا به سو تغذیه در اصفهان

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت: بالغ بر یک هزار و54 کودک کمتر از 5 سال و یک هزار و 900 مادر شیرده مبتلا به سو تعذیه هستند که کمیته امداد  استان اصفهان اقدام به حمایت از آنها کردند.

به گزارش خبرنگار باخبرباش،  هادی بنایی با بیان اینکه بی توجهی به سوء تغذیه کودکان می تواند در آینده بیماری ها و ناهنجاری هایی را در پی داشته باشد، اظهار داشت: این نهاد در سال جاری حمایت از 1054 کودک کمتر از پنج سال و 1900 مادر شیرده مبتلا به سوء تغذیه را بر عهده دارد و ماهیانه به هر کدام از آن ها در قالب شارژ بن کارت کمک می کند.

وی بیان داشت: در سال گذشته مبلغ 4 میلیارد و 787 میلیون و 500 هزار تومان برای ارتقاء سلامت، به 1900 مادر باردار و شیرده و به منظور رفع سوء تغذیه به 1302کودک زیر 5 سال، در قالب شارژ بن کارت و تهیه سبد غذایی پرداخت شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اصفهان گفت با اشاره به اینکه در سال جدید 1900 مادر باردار و شیرده مورد حمایت قرار می گیرند، افزود: مادران از ابتدای ماه چهارم بارداری تا شش ماه پس از زایمان، مشمول بهره مندی از مزایای این طرح خواهند شد تا بدین ترتیب دوران بارداری و شیردهی موفقی را سپری کنند.

وی با اعلام حمایت از 1054 کودک مبتلا به سوء تغذیه در سطح استان، بیان داشت: هر کودک به محض ورود به طرح و بهره مندی از آن باید حداقل طی دو دوره شش ماهه تحت حمایت طرح قرار گیرد تا مراتب رشد به صورت کامل انجام و شرایط رفع سوء تغذیه وی با تایید مراکز بهداشتی، درمانی پس از مهلت یک ساله مشخص شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در پایان افزود: پرداخت کمک هزینه سهم بیمه گذار و خدمات ویژه درمان، ارتقاء شاخص های بهداشتی نیازمندان و تامین تجهیزات و درمان بیماران صعب العلاج نیز از جمله اقدامات این نهاد برای کمک به تامین سلامت محرومان است و در سال جاری با این هدف، حمایت از 6158 بیمار در دستور کار قرار دارد.

دیدگاه / پاسخ