حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
حوادث کار سال گذشته در استان اصفهان ۱۲۸ قربانی گرفت

حوادث کار سال گذشته در استان اصفهان ۱۲۸ قربانی گرفت

 به گزارش باخبرباش منصور فیروزبخت افزود: در سال گذشته ۱۲۸ نفر که همگی مرد بودند در استان اصفهان در حوادث کار جان خود را از دست دادند که این میزان در سال قبل از آن ۱۱۰ نفر بوده است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار قربانیان ناشی از حوادث کار سال گذشته با ۵۱ فوتی مربوط به سقوط از ارتفاع بود تصریح کرد: اصابت جسم سخت با ۵۰ فوتی، سوختگی، برق گرفتگی، غرق شدگی و کمبود اکسیژن به ترتیب بیشترین دلایل فوت حوادث کار است.
مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان ادامه داد: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۷۵۲ نفر شامل ۲۰۰ زن و ۲ هزار و ۵۵۲ مرد هنگام کار مصدوم شدند که نسبت به سال قبل با ۲ هزار و ۴۹۳ نفر، ۱۰.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی اظهارداشت: سال گذشته ۶۱ نفر شامل ۱۰ زن و ۵۱ مرد به دلیل مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در اصفهان جان خود را از دست دادند که این میزان در مدت مشابه سال ۹۹ با ۵۰ نفر بود و افزایش ۲۲ درصدی نشان می‌دهد.
فیروزبخت عنوان کرد: ۲۴ هزار و ۸۵۶ نفر شامل ۶ هزار و ۹۵۰ زن و ۱۷ هزار و ۹۰۶ مرد در استان اصفهان سال ۱۴۰۰ در تصادفات مصدوم شدند که نسبت به سال ۹۹ با ۲۱ هزار و ۱۳۲ مصدوم، رشد ۱۷.۶ درصدی داشته است.

۴۷ نفر سال ۱۴۰۰ در استان اصفهان غرق شدند
وی با تاکید بر اینکه مرگ ناشی از غرق شدگی در استان اصفهان سال گذشته ۴۶ درصد نسبت به سال ۹۹ کاهش داشته است گفت: ۴۷ نفر شامل ۷ زن و ۴۰ مرد در سال گذشته غرق شدند که این میزان در مدت مشابه سال قبل از آن  ۸۷ مورد بوده است.
مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان یادآورشد: بیشترین تلفات غرق شدگی با ۲۳ نفر مربوط به استخرهای کشاورزی و پس از آن رودخانه‌ها با ۱۱ مورد فوتی است.
وی افزود: استخرشنا با ۶ فوتی، دریاچه مصنوعی و سد ۳ فوتی، دریاچه طبیعی یک فوتی، کانال، چاه، حوض و حوضچه هر یک با یک مورد فوتی از سایر منابع آبی عوامل غرق شدگی در اصفهان هستند.

فوت ناشی از برق گرفتگی در اصفهان ۲۵ درصد افزایش یافت
وی افزود: سال گذشته ۴۰ نفر شامل یک زن و ۳۹ مرد به دلیل برق گرفتگی در استان  اصفهان جان خود را از دست دادند؛ این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال۹۹  که آمار تلفات ۳۲ نفر بود ۲۵ درصد افزایش داشته است.
فیروزبخت همچنین عنوان کرد: در سال گذشته ۴۱ هزار و ۶۴ نفر شامل ۱۴ هزار و ۶۴ زن و ۲۶ هزار و ۲۱۳ مرد به دلیل صدمات ناشی از نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن با ۳۹ هزار و ۲۰۸ مورد مصدومیت ۴.۷ درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: ۱۹۲ نفر سال گذشته به دلیل سوختگی جان خود را از دست دادند که نسبت به سال ۹۹ با ۱۶۶ نفر افزایش ۱۵.۷ درصدی نشان می‌دهد.
مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان همچنین به مسمومیت با قرص برنج در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۵ نفر شامل ۵ زن و ۲۰ مرد براثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست دادند که نسبت به سال قبل از آن با ۱۰ مورد، افزایش داشته است.
وی همچنین تعداد کل مراجعه کنندگان معاینات سرپایی به پزشکی قانونی در استان را ۱۲۱ هزار و ۵۲۴ نفر دانست و اظهارداشت: از این تعداد ۳۸ هزار و ۵۳۵ نفر زن و ۸۲ هزار و ۹۶۹ نفر نیز مرد بودند.
فیروزبخت گفت: سال ۹۹ این آمار ۱۱۶ هزار و ۲۵۳ نفر بود که ۴.۵ درصد افزایش داشت.
وی افزود: اجساد بررسی شده و وارد شده به پزشکی قانونی در استان اصفهان نیز سال گذشته ۴ هزار و ۱۵ نفر شامل ۸۰۴ زن و ۳ هزار و ۲۱۱ مرد بود که نسبت به سال قبل از آن با ۳ هزار و ۴۷۹ جسد، رشد ۱۵.۴ درصدی نشان می‌دهد.

دیدگاه / پاسخ