حالت شب
  • Monday, 06 May 2024
خروجی سد زاینده‌رود با هدف تداوم توزیع آب کشاورزی افزایش یافت

خروجی سد زاینده‌رود با هدف تداوم توزیع آب کشاورزی افزایش یافت

 به گزارش باخبرباش به نقل از مهر محمود چیتیان  اظهار داشت: با توجه به کاهش حجم سیلاب ورودی به رودخانه زاینده‌رود، خروجی سد از ساعت ۲۱ شامگاه امروز ۲۷ بهمن ماه برای تداوم توزیع آب مورد نیاز کشاورزی شرق اصفهان مجدد افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: حجم سیلاب از عصر امروز در بالادست سد تا حد فاصل سد چم آسمان کاهش یافته و بر همین اساس از ساعتی پیش خروجی سد زاینده‌رود را افزایش دادیم تا کشت کشاورزان دچار مشکل نشود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان بدون اشاره به میزان ورودی و خروجی کنونی سد زاینده‌رود، حجم فعلی آب موجود در این سد را ۱۲۹ میلیون‌مترمکعب اعلام کرد.

 در پی بارش‌های مطلوب ۴۸ ساعت اخیر و طغیان رودخانه شور دهاقان، از ظهر امروز سیلاب به رودخانه زاینده‌رود شهر اصفهان رسید و سبب بالا آمدن سطح آب رودخانه شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ساعاتی قبل در مصاحبه با مهر اعلام کرد که با توجه به ورود سیلاب به رودخانه و کدورت آب در بالادست سد زاینده‌رود، برای جلوگیری از افزایش کدورت و ایجاد مشکل برای شرب اصفهان، خروجی سد زاینده‌رود از ظهر امروز با رعایت دِبی پایه رودخانه کاهش یافته است.

خروجی سد زاینده رود با هدف توزیع آب برای کشت پاییزه دوم کشاورزان شرق اصفهان از شامگاه ۲۰ بهمن به مدت ۱۰ روز افزایش یافت.

دیدگاه / پاسخ