حالت شب
  • Saturday, 27 July 2024
خواب آلودگی عامل نیمی از تصادفات اصفهان

خواب آلودگی عامل نیمی از تصادفات اصفهان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: حدود ۴۵ درصد از تصادفات استان به‌سبب خواب‌آلودگی رانندگان رُخ می‌دهد که در بیشتر مواقع به واژگونی خودرو و جان باختن مسافران منجر می‌شود.

سرهنگ اصغر زارع با بیان اینکه انحراف به چپ دومین دلیل عمده بروز تصادفات در روزهای پایانی شهریور جاریست، به شهروندان توصیه کرد که قوانین و مقررات را رعایت کنند و در صورت احساس خواب‌آلودگی، در پارکینگ‌های مُجاز و مجتمع‌های خدمات بین راهی توقف کنند.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تصادفات جاده‌ای استان در شهریور ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: میزان تصادفات جاده‌ای استان اصفهان در پنج ماه نخست امسال نیز افزایش داشته است

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان اظهار داشت: بطورکلی میزان تصادفات بُرون شهری استان وضعیت خوبی ندارد و انتظار می‌رود شهروندان اصول ایمنی را رعایت کنند تا میزان حوادث در راه‌های برون‌ شهری استان کاهش یابد.

وی افزود: با توجه به اتمام فصل تعطیلات، هم اینک بیشترِ مسافران در حال بازگشت به شهرهای خود هستند، به همین دلیل میزان ترددهای بُرون شهری افزایش یافته و بر شدت ترافیک در ورودی‌های کلانشهر اصفهان افزوده شده است.

سرهنگ زارع با اشاره به تردد سه دسته مسافر در راه‌های مواصلاتی اصفهان گفت: بخشی از مسافران در درون منطقه تردد می‌کنند و مبدا و مقصد آنها جزو استان است؛ بخشی دیگر از مسافران در حال عبور از سطح استان هستند و مقصد بخش سوم هم یکی از شهرهای اصفهان است که امروز بیشتر با گروه آخر مواجهیم.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز، چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور محسوب می‌شود.

دیدگاه / پاسخ