حالت شب
  • Thursday, 25 April 2024
خوزستان و چهارمحال بختیاری را به خواهر خواندگی بپذیرید/نگاه بالا به پایین وزیر بهداشت به درمانگران تامین اجتماعی

خوزستان و چهارمحال بختیاری را به خواهر خواندگی بپذیرید/نگاه بالا به پایین وزیر بهداشت به درمانگران تامین اجتماعی

به گزارش خبرنگار باخبرباش، شهرداری اصفهان به جای اینکه با سن پترزبورگ و کشورهای خارجی عقد خواهرخواندگی با خوزستان، چهارمحال بختیاری و لرستان  ببندد.

بالغ بر 30 درصد از بیماران مورد پذیرش در بیمارستان های خصوصی، خیریه ای ، دولتی و تامین اجتماعی اصفهان از استان های چهار محال بختیاری و خوزستان و لرستان هستند و از آنجائیکه منافع مشترکی با اصفهان دارند بنابراین لازم است که عقد خواهر خواندگی با این استان ها بسته شود.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان اصفهان با این تذکر به جا به مسئولان و متولیان امر خواستار عقد خواهر خواندگی بین سمیرم با فلاورجان و همچنین سه شهرستان اصفهان، سمیرم و فلاورجان با خوزستان و چهارمحال وبختیاری شد.

علی اعتصام پور در نشست خبری با اصحاب رسانه از نگاه بالا به پایین وزیر بهداشت به درمانگران تامین اجتماعی گلایه کرد و بیان داشت: انتظار داریم همانطور که کادر درمان تامین اجتماعی هم پای وزارت بهداشت در  کنترل بیماری کرونا نقش موثری داشته است، مورد تجلیل قرار بگیرند و نامشان اعلام و قدرشناسی شود.

 

پزشکان به عنوان مدعی العموم ورود پیدا کنند

وی با اعلام اینکه حال اصفهان خوب نیست، ادامه داد: کرونا بیماری جدیدی نیست  و با بیماریهای مشابه آن در طول تاریخ مواجه بودیم از جمله وبا و طاعون و این در حالی است که باید همواره بحران را در منتها الیه اش دیده شود و برای ان برنامه ریزیو مدیریت کرد که اگر شدت بحران کم باشد قطعا ما موفق خواهیم شد.

اعتصام پور با بیان اینکه دولت باید بحران را مدیریت کند، افزود: تامین اجتماعی دارای 27 پلی کلینیک و 3 بیمارستان است و مدعی هستیم اصفهان تنها استانی است که مدیریت درمان تامین اجتماعی با تولیت اصلی کرونا همکاری کرده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با اعلام اینکه پزشکی باید به سمت حکیمی برود به طوری که وقتی بیماری تنگی نفس دارد به جای اینکه اسپری دهد علت یابی کند که اگر عامل تنگی نفس آلودگی هوا است ، پزشک به عنوان مدعی العموم به دادستانی شکایت کند که چرا آلودگی را رفع نمی کنید که امروزه با کمبود دارو و اسپری مواجه شویم و این همان تقدم پیشگیری بر درمان است.

 

هشدار بحران را دادیم اما گفتند بحران امنیتی ایجاد نکنید

اعتصام پور از 11 هزار بستری بیماری کرونا در بیمارستان های تحت پوشش تامین اجتماعی خبر داد و گفت: زیر 10 درصد فوتی بر اثر کرونا داشتیم و این در حالی است که از سالها پیش هشدار بحران برخی از بیماری ها را دادیم اما به ما گفتند بحران امنیتی ایجاد نکنید.

وی تعداد پزشکان و پرستاران  تحت پوشش تامین اجتماعی را کمتر از نرم دانست و بیان کرد: این در حالی است که در مدت شیوع کرونا توانستیم بدون هیچ کمک دولتی دستگاه ونتیلاتور را به 48 عدد برسانیم و 2 دستگاه پمپ قلبی و ریوی خریداری کردیم و در حوزه پی سی آر و تست های تشخیص کرونا مشکلی نداشتیم.

 

هم شنوایی بین علوم پزشکی اصفهان با تامین اجتماعی شکل نگرفته است

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با اظهار اینکه  تمام مطالبات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به روز شده است و اگر در مطالبات کارمندانش تاخیری است باید مشکل را از جایی دیگر جستجو کند، گفت: نتوانستیم با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به هم شنوایی برسیم.

وی به بهانه گیری های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اشاره کرد و گفت: علوم پزشکی همراه نیست و با وجودی که دو تا رادیولوژیست در نجف آباد نیاز داریم اما مانع شدند.

آنچه قابل تامل است که امروزه شاهد اختلاف شدید بین متولیان امر حوزه بهداشت و درمان هستیم که هر چه این اختلاف عمیق تر باشد ، دود آن به چشم بیماران می رود و لازم است که چاره جدی در این عرصه اندیشیده شود.

 

 

دیدگاه / پاسخ