حالت شب
  • Wednesday, 17 April 2024
دایی: رونالدو یک قهرمان واقعی است

دایی: رونالدو یک قهرمان واقعی است

 به گزارش باخبرباش  رسیدن «کریستیانو رونالدو» فوق ستاره فوتبال جهان به رکورد «علی دایی» یک بار دیگر شهریار ایران را در صدر اخبار ورزشی جهان قرار داد. دایی بیش از یک دهه پیش با ۱۴۸ بازی  و ۱۰۹ گل ملی از مستطیل سبز خداحافظی کرد. هر چند که در آن زمان برخی تصور می‌کردند که رکورد وی به سختی قابل دست‌یابی است اما فوق ستاره پرتغالی فوتبال جهان که پنج توپ طلا را در کارنامه دارد در ۳۶ سالگی به این رکورد رسید.

 کریستیانو رونالدو با ۳۰ بازی ملی بیشتر از دایی به ۱۰۹ گل ملی رسید. 

رسیدن رونالدو به رکورد دایی و واکنش بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران به این رکوردشکنی موجب شد تا رسانه‌های مختلف برای مصاحبه با دایی اعلام آمادگی کنند. یکی از این رسانه‌ها یورونیوز بود که پای سخنان شماره ۱۰ اسبق تیم ملی فوتبال ایران نشست. 

دایی در واکنش به رسیدن رونالدو به رکورد ۱۰۹ گل ملی عنوان کرد: خیلی خوشحالم که بازیکن بزرگی مانند رونالدو به رکورد ۱۰۹ گل ملی رسید و او می‌تواند در چند روز آینده به تنهایی بهترین گلزن ملی فوتبال جهان شود. رونالدو در برابر تیم ملی فوتبال بلژیک این فرصت را خواهد داشت. با توجه به آمادگی جسمانی که رونالدو دارد، می‌تواند این رکورد را افزایش دهد و من همیشه برای ایشان آرزوی موفقیت کردم و می‌کنم. 

شهریار فوتبال ایران با بیان اینکه «همیشه به رونالدو افتخار کرده است» افزود: رونالدو بدون شک یکی از سه بازیکن برتر فوتبال جهان در تمام ادوار است و در زمره بازیکنانی قرار خواهد گرفت که هیچ وقت فراموش نمی‌شود.

 دایی که سابقه حضور در تیم فوتبال بایرن مونیخ آلمان را در کارنامه دارد با اشاره به شخصیت کاپیتان تیم ملی پرتغال گفت: بسیار خوشحالم رکورد توسط کسی شکسته شد که در زمین یک قهرمان واقعی و در بیرون از زمین یک شخصیت جنتلمن است. او با تلاش و جدیت به تمام خواسته های خود رسیده است و من به ایشان تبریک می‌گویم. او همیشه ماندگار است. نه تنها به خاطر فوتبال بلکه به خاطر کارهای خیری که بیرون زمین انجام می‌دهد. 

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران در بخش دیگر از صحبت های خود با اشاره به تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: ما در تیم ملی فوتبال ایران بازیکن های بزرگی داریم و الگوی آن‌ها امثال رونالدو باشد تا بتوانند پیشرفت کنند و تاریخ ساز باشند. 

شهریار فوتبال ایران با اشاره به عشق خود به فوتبال گفت: از زمان خداحافظی از دنیای فوتبال مربی بودم و دوست ندارم در کار مدیریتی وارد شوم. این در حالی است که برخی می گویند من باید در کنفدراسیون فوتبال آسیا پست داشته باشم. البته در چند سال گذشته پیشنهاد همکاری با باشگاه های خارجی داشتم که هنوز درباره این همکاری به نتیجه نرسیدم زیرا دوست دارم در جایی که هستم سرمربی باشم. 

 او در پایان مصاحبه خود با یورونیوز با اشاره به مشکلات کرونا و تاثیر آن بر مسابقات فوتبال گفت: فوتبال با طرفدارهایش زیباتر است و روح خاصی می‌گیرد. فوتبال بدون طرفداران و تماشاگران به نظر من معنایی ندارد. ما هر چیزی که داریم از حمایت طرفداران بوده است.  

دیدگاه / پاسخ