حالت شب
  • Saturday, 27 July 2024
در سال ۱۴۰۱ طرح‌ها و فعالیت‌های ورزش بانوان اصفهان ۷۱ درصد افزایش یافت

در سال ۱۴۰۱ طرح‌ها و فعالیت‌های ورزش بانوان اصفهان ۷۱ درصد افزایش یافت

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا زهره مردانی افزود: سال قبل در مجموع یک هزار و ۵۷ طرح و برنامه ورزشی شامل مسابقات، دوره‌های مختلف بازآموزی و آموزشی و اجرای پروژه‌های زیربنایی و بازسازی اماکن در هیات‌ها و شهرستان‌های استان انجام شد.

وی با اشاره به میزبانی اصفهان از رویدادهای گوناگون ورزش بانوان در سطح ملی، ادامه داد: پارسال مسابقات ۱۲ رشته ورزش کارگری و ۶ رشته ورزشی در نظام پرستاری کشور برای نخستین بار و ۱۰ رشته ورزشی در بخش بازنشستگان و ۶ رشته کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان به میزبانی این خطه برگزار شد.

سرپرست هماهنگی امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان به اعزام ورزشکاران به رقابت‌های برون مرزی در یک سال اخیر اشاره و تصریح کرد: نمایندگان اصفهان در بیرون از مرزها نیز خوش درخشیدند، برای مثال در این مدت ۱۱ نفر شامل ورزشکار، مربی، داور و سرپرست به مسابقات کشورهای اسلامی اعزام شدند که ثمره آن کسب ۶ عنوان قهرمانی بود.

مردانی اضافه کرد: کسب نخستین مدال شمشیربازی بانوان در مسابقات برون مرزی توسط نماینده اصفهان و نایب قهرمانی والیبال زنان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی پس از ۵۶ سال با بازی موثر اصفهانی‌های تیم از دیگر افتخارات ورزش بانوان در سال قبل بود.

وی با بیان اینکه کمبود اعتبارات، چالشی اصلی در توسعه ورزش است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس برای جذب حامیان مالی با هدف کمک به ورزش بانوان جلساتی برگزار و با فعالان اقتصادی رایزنی شد.

 بالغ بر ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته و حدود یک هزار و ۹۰۰ باشگاه ورزشی بخش خصوصی در ۲ بخش بانوان و مردان در استان اصفهان مشغول فعالیت هستند.

دیدگاه / پاسخ