حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
در صورت تامین واکسن، 60 درصد جمعیت اصفهان واکسینه خواهند شد

در صورت تامین واکسن، 60 درصد جمعیت اصفهان واکسینه خواهند شد

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زیرساخت‌ها به نحوی آماده شده که دانشگاه علوم پزشکی آمادگی تزریق روزانه ۱۰۰ هزار دوز واکسن را دارد و اگر واکسن موردنیاز تأمین شود، تا پایان آبانماه می‌توان ۶۰ درصد جمعیت اصفهان را واکسینه کرد.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، غلامحسین صادقیان در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: حدود ۲۸ درصد مردم استان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دوز اول و ۱۳ درصد دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون باید اولویت اول کشور باشد و از دولت آن را مطالبه کنیم، افزود: شواهد و قرائن نشان می‌دهد بعضی از ارگان‌ها تنها در گفتار مقابله با کرونا را اولویت اول خود می‌دانند.

صادقیان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی، علوم پزشکی را در تأمین تجهیزات، ملزومات و نیروهای موردنیاز برای پیشگیری و درمان تنها گذاشته و شبکه بهداشت و درمان استان در این خصوص دچار مشکلات عدیده‌ای شده است.

وی از استاندار اصفهان درخواست کرد که امکانات و نیروی انسانی دستگاه‌های مختلف را بسیج کرده و از دستگاه‌های نظارتی نیز خواست تا برای برخورد با بخش‌هایی که در این زمینه سهل‌انگار و کم‌کار هستند، مداخله کنند.

وی با اشاره به پیک پنجم کرونا ادامه داد: بیماری کرونا وحشیانه جلو می‌رود و روزانه در استان به جز کاشان و آران و بیدگل ۵۰ نفر را به کام مرگ می‌کشاند و بیش از سه هزار و ۶۰۰ نفر در دانشگاه‌های حوزه علوم پزشکی اصفهان بستری هستند در حالی که در پیک چهارم این میزان حداکثر به دو هزار و ۶۰۰ نفر می‌رسید.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بستری روزانه حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ نفر یعنی تعطیل کردن خدمات معمول موردنیاز مردم که عوارض آن در آینده مشخص خواهد شد و افزایش میزان بستری، کیفیت مراقبت از بیماران را می‌کاهد.

 

دیدگاه / پاسخ