حالت شب
  • Thursday, 25 April 2024
دستگاه قضایی با بانک‌های متخلف در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی اصفهان برخورد می‌کند

دستگاه قضایی با بانک‌های متخلف در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی اصفهان برخورد می‌کند

سیدرضا مرتضوی افزود: بر اساس مصوبات ستاد تسهیل استان اصفهان بانک‌ها در راستای ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی موظفند بر اساس مقررات بانک مرکزی عمل کنند.

وی ادامه داد: مجموعه ستاد تسهیل، استانداری و دستگاه قضایی استان نه تنها نسبت به این موضوع اصرار دارند بلکه با متخلفان از آن بطور جدی برخورد می‌کنند.

استاندار اصفهان اظهار داشت: ضرورت توجه به این موضوع با مدیران بانک‌ها مطرح شد و رییس دادگستری و دادستان استان اصفهان هم با مسوولان بانک‌هایی که به درستی به وظایف خود عمل نکنند برخورد قانونی و قضایی می‌کنند.

وی اضافه کرد: مدیریت استان در این زمینه هیچگونه مسامحه ای با بانک‌ها ندارد و واحدهای تولیدی و صنعتی در صورت سخت گیری فراقانونی بانک ها در ارائه تسهیلات می توانند این موضوع را به استانداری و ستاد تسهیل استان منعکس کنند.  

مرتضوی با تاکید بر اهمیت صنعت در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان خاطرنشان کرد: رفع موانع تولید، اهتمام جدی مسوولان استان در راستای مقابله با تعطیلی صنایع، حمایت از صنایع نیمه تعطیل و افزایش اشتغال پایدار اولویت اصلی ستاد تسهیل استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه امروز در جنگ نرم اقتصادی قرار داریم و جبهه تولید خط مقدم این جنگ است، تاکید کرد: همه مسوولان در راستای تحقق شعار سال با عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" در میدان هستند تا چرخ صنعت و تولید پر قدرت تر از گذشته بچرخد و از تعطیلی واحدهای صنعتی جلوگیری شود.

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان وظیفه رسیدگی به مشکلات و رفع موانع واحدهای تولیدی را بر عهده دارد و هر هفته سه جلسه این کارگروه در استان برگزار می‌شود و در هر جلسه به مشکلات حدود ۲۰ واحد تولیدی استان رسیدگی می‌شود.

فعالیت ستاد تسهیل از سال ۹۴ راه‌اندازی و تاکنون بیش از پنج هزار جلسه آن برگزار شده است.

تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ ها یکی از برنامه‌های اقتصادی برای خارج کردن واحدهای تولیدی از رکود و حل مشکلات آنها در بخش‌های مختلف است.
اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ دارد.

دیدگاه / پاسخ