حالت شب
  • Saturday, 27 July 2024
راهنمای خرید هیوندای النترا ۲۰۱۶

راهنمای خرید هیوندای النترا ۲۰۱۶

همه کارشناسان خودرویی کشور هیوندای و کیا را از محبوبان بازار ایران می‌دانند. دلیل این محبوبیت هم چیزی جز طراحی‌های جذاب کره‌ای‌ها، امکانات فراوان و البته تنوع زیاد محصولات نیست. همه خودروهای کیا و هیوندای همواره با نسل‌های متعدد و فیس‌لیفت‌های هرساله عرضه می‌شوند. این موضوع برای ایرانیان که مدام با تکرار در بین تولیدات داخلی مواجه هستند، جذابیت خاصی دارد.البته باید به فعالیت گسترده اطلس‌خودرو، آسان‌موتور نمایندگی‌های کیا و هیوندای نیز اشاره کرد. نتیجه یکی از این فعالیت‌های گسترده حضور نسل‌های متعدد النترا در ایران است. ما این سدان کامپکت جذاب را پیشتر با نام آوانته در ایران دیده بودیم. اکنون قصد داریم النترا ۲۰۱۶ را که محبوبیت زیادی هم دارد بررسی کنیم.

مشخصات و امکانات

هیوندای النترا می‌تواند نیازهای درون‌شهری و برون‌شهری سرنشینان خود را به خوبی رفع کند. یکی از تفاوت‌های بارز النترا با سدان‌های ارزان وارداتی این است که تعویض دنده این خودرو بسیار نرم است و به‌خصوص در حالت رانندگی اکو باعث آرامش راننده خواهد شد. همچنین راننده می‌تواند درصورت نیاز حالت رانندگی خود را به اسپرت یا نرمال تغییر دهد و در کنار تعویض دستی دنده شتاب و مصرف سوخت متفاوتی را با این خودرو تجربه کند.

یکی دیگر از امتیازات این خودرو سیستم تعلیق و فنربندی النترا است. فرمان برقی این خودرو در کنار فناوری‌هایی همچون مدیریت تعادل باعث فرمان‌پذیری بسیار خوب آن می‌شود. این نسل از هیوندای النترا که دارای موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ است با دو حجم ۱٫۸ و۲لیتری عرضه شده است. نمونه ۱٫۸لیتری این خودرو ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۷۸نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو جعبه‌دنده ۶حالته خودکار تیپ ترونیک دارد و شتاب صفر تا صد آن ۱۰٫۲ ثانیه است. حداکثر سرعت این خودرو     ۲۰۲ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. النترا قدرت خوبی را در اختیار راننده قرار می‌دهد و میانگین مصرف سوخت آن ۷٫۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این نسخه از هیوندای النترا موفق به کسب استاندارد آلایندگی یورو ۶ شده است.

امنیت این خودرو در سطح مناسبی است و موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه NHTSA شده است. نمونه ۲لیتری این خودرو نیز ۱۴۷ اسب‌ بخار است قدرت و ۱۷۹ ‌نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. جعبه‌دنده این خودرو از نوع ۶سرعته خودکار است و صفر تا صد را در ۸٫۵ ثانیه پر می‌کند. حداکثر سرعت هیوندای النترا ۲لیتری، ۲۰۰ ‌کیلومتر بر ساعت و میانگین مصرف سوخت ترکیبی آن ۷٫۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

بر اساس شواهد موجود در هیوندای  النترا دیوار ، این محصول هیوندای مانند دیگر تولیدات این کمپانی، خودروی مجهزی است و به امکاناتی مانند کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده‌ای و کیسه هوای زانویی در مدل ۲۰۰۰ سی‌سی، سیستم‌های ترمز و پایداری، BA ،EBD ABS ،TCS ،ESC و VSM، سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 و یا سیستم صوتی اینفینیتی با نمایشگر ۵اینچی)، ساب‌ووف، آمپلی‌فایر ۳۶۰ واتی، نویگیشن به‌همراه صفحه نمایش ۷ اینچی، بلوتوث به همراه سیستم تشخیص صدا (به‌صورت سفارشی) مجهز است.

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به گیربکس ۶سرعته خودکار، سیستم،Active ECO ،سیستم نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها، دی‌لایت، آینه‌های جانبی برقی به‌همراه گرمکن، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، کروز‌کنترل، سانروف، مه‌شکن جلو، سنسور نور، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت موتور، دوربین عقب، روکش چرمی صندلی‌ها، گرمکن صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های عقب و سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو اشاره کرد.

بازار النترا در ایران

بررسی بازار النترا در ایران نشان می‌دهد که این خودرو مانند روزهای اول ورودش به ایران، خرید و فروش خوبی را در نسخه‌های کارکرده تجربه می‌کند؛ هرچند کشش خودرو کمتر از اتومبیل‌های هم‌کلاس خود است. پیشرانه در شتاب‌گیری ناگهانی عملکرد خوبی ندارد و به‌طورکلی خودرو در مقایسه امکانات فنی در جایگاهی پایین‌تر از مزدا ۳ (نسخه جدید)، هوندا سیویک و فولکس گلف قرار می‌گیرد. اما قیمت روز خودرو النترا نشان می‌دهد که که قیمت ارزان‌تر نسخه پایه و فول‌آپشن آن باعث فروش بسیار خوب این خودرو در بازار ایران شده است.

 

دیدگاه / پاسخ