حالت شب
  • Saturday, 27 July 2024
راهی سراسر احساسی و خاطره انگیز  از تولید گل تا گل آرایی

«گل زیبا» راهی سراسر احساسی و خاطره انگیز از تولید گل تا گل آرایی

گفتگو با مسیح صادقی؛ تولید کننده نمونه گل رز:

راهی سراسر احساسی و خاطره انگیز از تولید گل تا گل آرایی

گل رز، کلاسیک ترین و زیباترین گلی است که اکثر ما می شناسیم و شاید اگر آن را ملکه گل ها بنامیم کم نگفتیم ، وقتی به یک هدیه زیبا و دل‌نشین فکر میکنیم ، گل رز اولین تصویر ذهن ماست . پس از چند ثانیه ، از فکر بوی رز ها به خود می‌آییم. نکته جالب این است که گل رز تنها به رنگ قرمز و یک اندازه خاص یافت نمی‌شود و گونه های بسیار متنوعی دارد و در سالهای اخیر تولید این گل پر طرفدار با رنگ ها و کیفیت های متفاوت رشد قابل توجهی داشته است ، اما در این بین ما به سراغ گل آپادانا رفته ایم تا شما را با مسیر و چالش های یک پرورش دهنده گل رز بیشتر آشنا کنیم:
به گفته مسیح صادقی مدیر گل سرای آپادانا این مجموعه از سال 1383 ابتدا با تولید گل های رز به صورت هوای آزاد شروع به کار نموده وبا توجه به گسترش فعالیت های گلخانه ای در سال 1385 اقدام به واردات پایه های رز هلندی و کشت به صورت صنعتی و تولید گلهای شاخه بریده نموده است و در ادامه تکمیل این زنجیره به سمت مصرف کننده های خرد و کلان حرکت کرده و توزیع گل رز و دیگر گلهای شاخه ای را هم به روش های مختلف اجرایی کرده است .
مدیر دهکده گل و گیاه آپادانا با اشاره به فعالیت خانوادگی در تولید گل و گیاه ادامه داد: با توجه به استقبال علاقمندان به گل و گیاه و نیاز به یک گل فروش متفاوت از سال 1390 دهکده گل و گیاه آپادانا به صورت رسمی شروع به کار کرد و سال 1395 با شرکت در نمایشگاه بین المللی گل هلند سعی در نمایش توانمندی های این مجموعه در کلاس جهانی نمود و سال 1397 غرفه جشنواره گل پائیزه بازار بین المللی گل و گیاه سپاهان را راه اندازی و از سال 1400 عضو انجمن ملی رز ایران گردید و در کمتر از یک سال بعنوان تولید کننده برتر رز معرفی شد .
وی در خصوص خدمات قابل ارائه در این مجموعه و خصوصا واحد گل های شاخ بریده که با نام گل زیبا شناخته شده گفت: . سالیانه 800 هزار شاخه رز در کنار گلهای آلستر مریا ،ژیپسفولیا در مزارع ما تولید و روانه بازار می شود و در قسمت گل های شاخه بریده به همراهی همسرم تلاش کردیم تا کلیه خدمات گل آرایی و تشریفات را هم بصورت حضوری و آنلاین هم در محل مشتری ارائه نماییم و از ماشین عروس ،تاج گل و سبدهای گل آرایی گرفته تا گل آرایی سالن ها و همایش ها ،لابی هتل ها و سالن رستوران ها و کافه ها ، دفاتر اداری و شرکت ها و ... را پوشش دهیم و امروز توانایی آماده سازی هر گونه سفارش را مطابق سلیقه مشتری و در کمترین زمان داریم و انواع گل روز را تولید و سایر گل ها را نیز به طور مستقیم از گلخانه داران برتر کشور با تازه ترین و بهترین کیفیت ممکن در دسترس داریم .
صادقی با تاکید بر تفاوت گل زیبا با سایر مجموعه ها گفت: ما با بسیاری از تولید کنندگان به صورت مستقیم همکاری داشته و این موضوع بر کیفیت و قیمت سفارشات تاثیر بسیاری دارد و دسترسی به محصولات ما هم در محل فروشگاه و هم در بازار گل و گیاه سپاهان و بازار گل امام رضا تهران در دسترس مشتریان بوده و به بسیاری از نقاط کشور نیز ارسال مستقیم را داریم .
مدیر گلخانه آپادانا با اشاره به مشکلات و چالش های پیش روی تولیدکنندگان گل در ایران گفت : بالا رفتن هزینه های تولید مثل تامین نهاده های گلخانه ای و کارگری ، نبود امکانات نگهداری بلند مدت گل و زیر ساخت های صادرات از مهمترین دغدغه های این حرفه بوده و ما در این مجموعه به سهم خود تلاش می کنیم با روش های متفاوت نسبت به بالا بردن سرانه مصرف گل و گیاه درسبد خانه وارهای ایرانی و کسب سهم بازار از صادرات گل و گیاه اقدام کنیم .
زیبا رنجبر مدیر مجموعه گل زیبا نیز در خصوص مشتریان سازمانی و شخصی این مجموعه گفت : مشتریان ما به راحتی از طریق شبکه های اجتماعی و یا پیج ما در اینستاگرام سفارش یا نمونه مورد نظر خود را اعلام و در اولین فرصت آن را بصورت حضوری و یا ارسال با پیک دریافت می کنند و در سراسر اصفهان این خدمات قابل ارائه است .
وی با اشاره به شعار انجمن ملی رز ایران گفت : این انجمن که محل همفکری و همدلی تولید کنندگان است امسال با شعار “ ما برای هر احساس یک رز داریم” قصد دارد فضای جامعه را بیشتر به سمت ابراز علاقه و افزایش حس خوب سوق دهد و ما هم گل ها را با عشق پرورش می دهیم و با عشق تزئین و تقدیم مشتریان می کنیم.
مدیر گل زیبا در پایان گفت: گل رز سمبل عشق است و گل ها زیبا ترین نعمت های خداوند هستند که برای ابراز عشق و علاقه و بیان احساس انسانها در اختیار انسان ها قرار گرفته و ما وظیفه داریم این زیبایی و احساس را به بهترین شکل آرایش و ارائه کنیم.

 

دیدگاه / پاسخ