حالت شب
  • Saturday, 27 July 2024
رشد ۵۶ درصدی سفرها به استان اصفهان در تعطیلات عید فطر

رشد ۵۶ درصدی سفرها به استان اصفهان در تعطیلات عید فطر

 به گزارش باخبرباش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ثبت تردد بیش از ۷ میلیون و ۸۳۰ هزار خودرو در جاده‌های استان، از افزایش ۵۶ درصدی ترددها در تعطیلات عید فطر امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

منصور شیشه فروش با اشاره به وجود ۱۴۰دستگاه تردد شمار در جاده‌های استان، اظهار کرد: از تاریخ دهم تا چهاردهم اردیبهشت ماه، بیش از ۷ میلیون و ۸۳۰ هزار تردد خودرو توسط دستگاه‌های تردد شمار در سطح جاده‌های استان ثبت شده است.

وی از افزایش ۵۶ درصدی ترددها در جاده‌های استان در تعطیلات عید فطر امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: تعداد خودروهای ورودی به استان ۷۵۸ هزار خودرو بوده که ۷۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل افزایش داشته و تعداد خودروهای خروجی ۷۴۹ هزار خودرو بوده که ۷۵ درصد افزایش نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آماده باش عوامل مدیریت بحران و امدادی از ابتدای تعطیلات عید فطر، افزود: تیم‌های امدادی در ۱۱ هزار کیلومتر از راه‌های استان مستقر شدند، بیش از ۲۰۰ تیم پلیس راه و ۲۰۰ تیم اورژانس جاده‌های، عوامل هلال احمر در ۴۲ پایگاه، عوامل راهداری در ۴۴ پایگاه و دو فروند هلیکوپتر امدادی از فوریت‌های پزشکی و هلال احمر آماده ارائه خدمات امدادی بوده‌اند، همچنین کمیته‌های زیرمجموعه امداد و نجات مدیریت بحران تا فردا شب آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند.

 وی به موج برگشت سفرها در روز جمعه اشاره و تصریح کرد: تاکنون بیشترین تردد در محور قم_کاشان و محورهای غرب تردد در همه جاده های جاری بوده، ضمن اینکه جاده‌های مناطق گردشگری مثل کاشان، ابیانه، قمصر و مشهد اردهال نیز باتوجه به فصل گلاب‌گیری شاهد تردد زیادی حتی در جاده‌های فرعی بوده است.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه از امروز تا شنبه پیش بینی افزایش ابرناکی، وزش باد، تندبادهای لحظه‌ای، خیزش گرد و غبار و بارش‌های پراکنده باران و تگرگ در بیشتر مناطق استان به ویژه مناطق غرب و شمال داریم توصیه‌های ایمنی لازم به همه بخش‌ها ابلاغ شده است.

وی همچنین با اشاره به ورود عشایر به برخی مناطق استان، گفت: ۶۰ هزار عشایر از استان‌های خوزستان، کهکیلویه و بویر احمر، فارس و چهارمحال و بختیاری در شش منطقه شهرستانی استان مستقر می‌شوند که توصیه‌های لازم برای پیشگیری از رخداد حوادث ابلاغ شده، اما درخواست داریم عشایر کوچ خود را تا 25 اردیبهشت به تعویق بیندازند.

دیدگاه / پاسخ