حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
رفع مشکلات شرکت‌های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات بانکی ضروری است

رفع مشکلات شرکت‌های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات بانکی ضروری است

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا: سید رضا مرتضوی روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، سرمایه گذاری و اشتغال استان اصفهان در استانداری افزود: تولیدات برخی از شرکت های دانش بنیان، مبتنی بر مباحث نرم افزاری و فناوری های برتر است و احتمال دارد به‌منظور دریافت تسهیلات بانکی با مشکلاتی مواجه شوند به‌همین دلیل رفع مسائل آنها در این زمینه ضروری است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه‌های انسانی شاغل در شرکت های دانش بنیان و فناور، اظهار داشت: ما از اکنون باید برای رفع مسائل و مشکلات احتمالی آنها در آینده، برنامه ریزی و اقدام کنیم به‌همین دلیل لازم است که این موضوع در شورای هماهنگی بانک ها مورد بررسی قرار گیرد و نتایج آن به‌صورت پیشنهاد، تهیه و به تهران اعلام شود.

استاندار اصفهان همچنین با اشاره به تسهیلات تبصره ۱۸، خاطرنشان کرد: تسریع در اجرای مصوبه های این تبصره و پرداخت تسهیلات آن ضروری است و باید با دید آمایش سرزمین و تقویت نهادهای حمایتی به آن نگاه شود.

وی اضافه کرد: برخی از مباحث مطرح شده در جلسه های کارگروه اقتصادی نیاز به بررسی های کارشناسی بیشتری دارد که این باید در جلسه های گروه های کاری با قوت بیشتر انجام شود.

مرتضوی با تاکید بر اینکه لازم است مصوبات کارگروه های مختلف از جمله اقتصادی با در نظر گرفتن سیاست های کلان و جمع بندی های استانی باشد، تصریح کرد: از دستگاه های اجرایی مرتبط انتظار می رود که اولویت های اقتصادی استان را به درستی شناسایی کنند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به گزارش تبصره ۱۸ استان در سال ۱۴۰۰ گفت: تسهیلات تولید و اشتغال ( تبصره ۱۸ ) از خرداد پارسال به دستگاه های اجرایی و بانک مرکزی ابلاغ و کار عملیاتی آن از مهر پارسال آغاز شد و تاکنون ۷۰ جلسه کارشناسی در سطح دستگاهی و ۱۵ جلسه کمیته استانی برای آن تشکیل شده است.

علیرضا عربها افزود: در مجموع سه هزار و ۴۸۰ فقره تسهیلات تبصره ۱۸ با ارزش ۵۲ هزار و ۳۳۱ میلیارد ریال برای ۱۵ دستگاه اجرایی با عاملیت ۱۲ بانک در استان اصفهان تصویب و تاکنون تسهیلات یکهزار و ۶۶۳ طرح به ارزش ۱۱ هزار و ۵۴۲ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان در بخش پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ از نظر تعداد مصوبات، رتبه دوم ( پس از تهران) و از نظر ارزشی رتبه سوم را دارد.

عربها ادامه داد: همچنین اصفهان از نظر تعداد کل مصوبات در تسهیلات تبصره ۱۸ رتبه چهارم و از نظر ارزشی، رتبه هفتم کشوری را دارد.

امیر رضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز گفت: مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده برای تسهیلات تبصره ۱۸ در استان حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال است که تا کنون حدود ۱۱ هزار و ۵۵۰ میلیارد آن پرداخت شده است.

اصفهان با حدود ۷۰۰ شرکت دانش بنیان، دومین استان کشور در این زمینه است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ و حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری صنعتی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌رود.

دیدگاه / پاسخ