حالت شب
  • Saturday, 04 May 2024
رقابت ۴۲ هزار داوطلب اصفهانی در آزمون‌ کارشناسی ارشد و دکترا

رقابت ۴۲ هزار داوطلب اصفهانی در آزمون‌ کارشناسی ارشد و دکترا

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا رضاعلی نوروزی افزود: آزمون سراسری مقطع دکترا صبح روز پنجشنبه ۱۱ اسفند جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود که در استان اصفهان ۱۰ هزار و ۸۲۹ داوطلب شامل پنج هزار و ۴۴۳ مرد و پنج هزار و ۳۸۶ زن در آن شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه از داوطلبان آزمون دکترا هفت هزار و ۵۶۷ نفر در شهر اصفهان هستند، اظهار داشت: آزمون دکترا و کارشناسی ارشد در استان در ۱۱ حوزه امتحانی و در شهرهای اصفهان، کاشان، شهرضا، نجف‌آباد، شاهین شهر، لنجان و خمینی شهر برگزار می شود.

نوروزی با اشاره به اینکه آزمون سراسری مقطع کارشناسی ارشد نیز در سه نوبت در عصر پنجشنبه ۱۱ اسفند و صبح و عصر جمعه ۱۲ اسفند برگزار خواهد شد، اضافه کرد: آمار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در استان اصفهان ۳۱ هزار و ۹۸ نفر شامل ۱۷ هزار و ۴۷۵ زن و ۱۳ هزار و۶۲۳ مرد است.

وی ادامه داد: از بین داوطلبان آزمون مقطع کارشناسی ارشد ۱۹ هزار و ۲۳۲ نفر در شهر اصفهان هستند.

دبیر ستاد آزمون اصفهان، زمان شروع فرایند آزمون نوبت صبح را هشت صبح و نوبت عصر را ۱۴ و ۳۰ دقیقه اعلام کرد و گفت: همه تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه بهتر آزمون‌های سراسری کارشناسی ارشد و دکترا در اصفهان در نظر گرفته شده است.

وی حوزه های امتحانی آزمون های کارشناسی ارشد و دکترا در استان را دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی و پیام نور این شهر، دانشگاه کاشان، آزاد اسلامی شهرضا، آزاد نجف آباد، آزاد لنجان، آزاد خمینی شهر، موسسه غیرانتفاعی جهاد دانشگاهی خمینی شهر، آزاد شاهین شهر و دانشگاه پیام نور شاهین شهر اعلام کرد.

آزمون مقطع دکترا (Ph.D) سال ۱۴۰۲، صبح روز پنجشنبه ۱۱ اسفند جاری و آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بعد از ظهر روز پنجشنبه ۱۱ اسفند و صبح و بعد از ظهر روز جمعه ۱۲ اسفند برگزار خواهد شد.

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش، حدود ۴۷۰ هزار داوطلب در کشور برای شرکت در آزمون کارشناسی‌ ارشد ۱۴۰۲ ثبت‌نام کرده‌اند.

تعداد داوطلبان آزمون سراسری کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ در استان اصفهان نزدیک به ۴۴ هزار نفر و در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۲ هزار نفر بودند.

دیدگاه / پاسخ