حالت شب
  • Thursday, 18 April 2024
رنگ نارنجی از نقشه کرونایی اصفهان حذف شد

رنگ نارنجی از نقشه کرونایی اصفهان حذف شد

به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا رییس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ در هفته نخست بهمن جاری، هیچ یک از شهرستان‌های اصفهان در وضعیت نارنجی(پُرخطر) قرار ندارد و این رنگ پس از یک ماه از نقشه کرونایی استان حذف شد.

پژمان عقدک با بیان‌اینکه در هفته گذشته ۲ شهرستان استان در وضعیت نارنجی و هفت شهرستان در وضعیت زرد(به نسبت پُرخطر) بودند، افزود: این هفته نقشه کرونایی اصفهان بهبود یافت بطوریکه نایین و فریدونشهر از وضعیت پُرخطر خارج شدند و در شرایط زرد و "به نسبت پُرخطر" قرار گرفتند.

وی با بیان‌اینکه تعداد شهرستان‌های زرد نیز کمتر شد و به ۶ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رسیدتد، خاطرنشان کرد: هم اینک شهرستان‌های چادگان، دهاقان، سمیرم، فریدونشهر، نایین و نطنز در وضعیت زرد (به نسبت پُرخطر) قرار دارند.

عقدک ادامه داد: همچنین شهرستان‌های فریدن، اردستان و بویین میاندشت از وضعیت زرد خارج شدند و در شرایط عادی قرار گرفتند.

رییس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در باره آمار کرونا هفته اخیر نیز توضیح داد: آمار مربوط به افراد بستری مانند ۲ هفته گذشته بود و روند به نسبت ثابتی را طی می کند.

وی با بیان اینکه آمار بستری بیماران دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان در هفته اخیر بین ۴۴ تا ۵۳ نفر بود، گفت: تعداد بیماران بدحال کرونایی و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز بین یک تا ۹ نفر در روز بود.

وی مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته قبل در استان اصفهان را صفر اعلام کرد.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مربوط به اول بهمن جاری، ۴۷ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند و ۹ بیمار بدحال در بخش مراقبت های ویژه ICU تحت درمان قرار دارند.

از ابتدای همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ در استان اصفهان از اسفند سال ۹۸ تاکنون بیش از ۵۱۶ هزار نفر بطور قطعی به این بیماری مبتلا شده که از بین آنها ۱۲ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد که امور بهداشتی و درمانی ۲۶ شهرستان(جز کاشان و آران و بیدگل) با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

دیدگاه / پاسخ