حالت شب
  • Monday, 29 April 2024
رونمایی از صندوق توسعه فیلم‌های کودکان و نوجوانان

رونمایی از صندوق توسعه فیلم‌های کودکان و نوجوانان

  به گزارش باخبرباش به نقل از ایمنا معاون شهردار اصفهان گفت: تلاش کردیم با تأسیس صندوق توسعه فیلم‌های کودکان و نوجوانان و کمک سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی که بر کار نظارت داشتند، تغییر ویژه‌ای را در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم تا فیلم‌های خوب و جذابی را در این حوزه شاهد باشیم.

 آئین رونمایی از صندوق توسعه فیلم‌های کودکان و نوجوانان با نام «پروانه» در بنیاد سینمایی فارابی با حضور سیدمهدی جوادی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، مجتبی شاهمرادی معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، حبیب ایل‌بیگی، حسین ریگی، سعید ترخانی، سعید خانی، نازنین پیرکاری، محمد حمزه‌ای و جمعی از فعالان هنری و سینمایی برگزار شد.

مجتبی شاهمرادی در حاشیه رونمایی این صندوق  اظهار کرد: این صندوق در راستای حمایت از تولیدات فیلم‌های سینمایی حوزه کودک و نوجوانان برای سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ایجادشده است.

وی تصریح کرد: تلاش کردیم با تأسیس صندوق توسعه فیلم‌های کودکان و نوجوانان (پروانه) و کمک دوستان سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی که بر کار نظارت داشتند، تغییر ویژه‌ای را در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم تا فیلم‌های خوب و جذابی را در حوزه کودکان شاهد باشیم.

تاریخ دقیق جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان

معاون شهردار اصفهان اضافه کرد: در هفته وحدت سال آینده که هم‌زمان با مهرماه است، جشنواره فیلم و کودک و نوجوان در اصفهان برگزار می‌شود و بار دیگر این شهر میزبان سینماگران کودک و نوجوان از سراسر کشور خواهد بود.

وی گفت: یکی از علل برگزارنشدن جشنواره در سال جاری، نبود فیلم تولیدی جدید در حوزه کودک و نوجوان بود و تعداد فیلم‌هایی هم که در این حوزه تولید شده بود، در شأن جشنواره نبود به همین علت تصمیم گرفته شد این جشنواره در سال ۱۴۰۲ برگزار شود.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید فیلم تصمیم گرفته شد که باید از تولید فیلم کودک و نوجوان حمایت ویژه‌ای صورت گیرد؛ با عنایت به اینکه در مدیریت شهری اصفهان تلاش داریم این شهر را به قطب کودک و نوجوان کشور در عرصه‌های مختلف تبدیل کنیم، همچنین با درنظرگرفتن اینکه وجود مخاطب و اهمیت آن برای مخاطب در حوزه فیلم نیز تصمیم‌گیری شد، ایجاد صندوق توسعه فیلم‌های کودکان و نوجوانان در کنار جشنواره پیش‌بینی شد.

وی اظهار کرد: تمام برگشت سرمایه و هر چه در جشنواره از لحاظ مالی عاید می‌شود، متعلق به صندوق توسعه فیلم‌های کودکان و نوجوانان خواهد شد، همچنین در این صندوق کمک می‌کنیم سینمای کودک و نوجوان توسعه بیشتری پیدا کند.

اعلام آئین‌نامه صندوق پروانه تا هفته آینده

شاهمرادی درباره اینکه صندوق توسعه فیلم‌های کودکان و نوجوانان چه خدماتی را ارائه می‌کند، گفت: آئین‌نامه‌ها این صندوق در این هفته اعلام خواهد شد و در بنیاد سینمایی فارابی سقف خدمات اعلام می‌شود که بستگی به آثار و کیفیت و تعداد آن‌ها دارد. این، صندوقِ سرمایه‌گذاری هم است و برگشتی‌های آن به صندوق برمی‌گردد، ضمن اینکه به حوزه سینماگران ایرانی اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه رونمایی پوستر جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان تا پایان نیمه شعبان صورت می‌گیرد، افزود: جشنواره فیلم‌های سینمایی کودک و نوجوان با اصفهان گره‌خورده و این شهر با توجه به ویژگی که دارد و جزو شهرهای شبکه دوستدار کودک است، بهترین میزبان برای جشنواره بوده و توانمندی اصفهان در برگزاری جشنواره نیز اثبات شده است.

دیدگاه / پاسخ