حالت شب
  • Friday, 03 May 2024
رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: جرایم خشن از جمله سرقت‌های مسلحانه و به‌عنف در استان با بکارگیری و اشرافیت کارآگاهان مُجرب و کارآزموده تحت کنترل است

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: جرایم خشن از جمله سرقت‌های مسلحانه و به‌عنف در استان با بکارگیری و اشرافیت کارآگاهان مُجرب و کارآزموده تحت کنترل است

سرهنگ حسین ترکیان اظهار کرد: در این راستا از ابتدای سالجاری تاکنون حدود ۸۰ باند انواع سرقت در استان کشف و متلاشی شد.

 ترکیان ادامه داد: از این تعداد سه باند مربوط به سرقت‌های مسلحانه و بیش از ۳۰ باند مربوط به سرقت از اماکن، مغازه‌ها و منازل است.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین این سرقت‌ها به ترتیب مربوطه به شهر اصفهان، کاشان و خمینی‌شهر است گفت: موضوع سرقت یکی از مهمترین دغدغه های پلیس استان است و با جدیت موضوع برخورد با سارقان و بازگرداندن اموال مسروقه به مالباختگان در دستور کار فرماندهی انتظامی استان قرار دارد.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه ویژه مبارزه با سرقت در استان گفت: جلسات این قرارگاه هر ماه به ریاست فرمانده انتظامی استان و هر ۱۵ روز یکبار با حضور جانشین وی و هر هفته نیز با حضور کارشناسان پلیس آگاهی برگزار می‌شود.

سرهنگ ترکیان در این‌باره به کسب رتبه اول پلیس آگاهی استان در کشور اشاره کرد و گفت: شناسایی و دستگیری بیش از ۲۶۰ محکوم غایب و فراری و تحویل به محاکم قضایی استان در مدت پنج ماه نخست امسال و رشد ۱۷،۶ درصدی آن نسبت به مدت مشابه در سال قبل یکی از معیارهای کسب این رتبه بوده است.

وی همچنین کاهش ۱.۳ درصدی جرایم مهم در استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون را یکی دیگر از عوامل کسب رتبه برتر پلیس آگاهی استان در کشور دانست.

ترکیان با اشاره به افزایش سرقت از اماکن خصوصی همچون باغ‌ها و ساختمان‌های نیمه‌ساز گفت: مردم باید در این زمینه هوشیاری بیشتری داشته باشند و در نگهداری اموال و تجهیزات خود اصول ایمنی را رعایت کنند.

وی با اشاره به افزایش سرقت از تاسیسات شهری از جمله سیم برق و کابل‌های مخابراتی افزود: سرقت این کالاها ضمن ایراد خسارت به اموال عمومی و زیر ساخت های شهرستان باعث بروز مشکلاتی در زندگی روزمره شهروندان و موجب نارضایتی آنان می‌شود و از این رو پلیس به طور جدی با این سارقان برخورد خواهد کرد.

دیدگاه / پاسخ