حالت شب
  • Tuesday, 19 March 2024
زمزمه‌ افزایش قیمت مرغ نباید موجب گران‌فروشی در بازار شود

زمزمه‌ افزایش قیمت مرغ نباید موجب گران‌فروشی در بازار شود

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با تاکید بر اینکه زمزمه‌های افزایش قیمت مرغ نباید موجب گران‌فروشی در بازار شود، گفت: در استان اصفهان روزانه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن مرغ زنده کشتار می‌شود که این میزان مازاد بر نیاز استان است.

به گزارش باخبرباش به نقل از ایسنا: امید شریفی درباره برخی صحبت‌ها مبنی بر افزایش نرخ مرغ، اظهار کرد: بعد از حذف ارز ترجیحی و آزاد شدن قیمت نهاده‌ها، دامداران و مرغداران افزایش هزینه‌هایی را متحمل شدند، البته دولت در ابتدای کار نقدینگی آنها را از طریق بانک کشاورزی تأمین کرد، منتها مجموعه اتحادیه‌های صنفی گوشت قرمز و مرغداران معتقدند که قیمت تمام شده آنها بیش از این کمک‌ها است.

وی توضیح داد: به همین منظور این موضوع در ستاد تنظیم بازار کشور و کمیسیون قیمت‌گذاری مستقر در وزارتخانه، در حال بررسی است، اما آنچه مبنای کار نظارتی ما در بازار است، همان قیمت‌های مصوب قبلی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان برای مرغ است و اگر به جمع‌بندی برای افزایش قیمت مرغ برسیم، بعد از طی مراحل قانونی، اعلام عمومی خواهد شد.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تأکید کرد: زمزمه‌های افزایش قیمت مرغ نباید موجب گران‌فروشی و اجحاف به مصرف‌کننده و مردم در بازار شود.

وی البته تصریح کرد: متأسفانه در حوزه‌های صنفی شاهد تخلفاتی هستیم و مرغ از سایر استان‌ها با قیمت بالاتر وارد اصفهان شده و به مردم فروخته می‌شود که مجموعه‌های نظارتی استان با هماهنگی تعزیرات با این موضوع برخورد می‌کنند.

شریفی تصریح کرد: هنوز تاریخ مشخصی برای تعیین تکلیف افزایش نرخ مرغ مشخص نشده و انجمن‌ها و اتحادیه‌های مرغداران در حال رایزنی هستند.

وی با اشاره به میزان تولید مرغ در استان اصفهان، اظهار کرد: در استان اصفهان روزانه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن مرغ زنده کشتار می‌شود که این میزان مازاد بر نیاز استان است، چراکه بعد از آزادسازی قیمت‌ها شاهد کاهش مصرف و تقاضا مرغ در استان هستیم.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر جوجه‌ریزی مطابق با نیاز و به نوعی مرغ و تخم مرغ مازاد بر نیاز استان است، تأکید کرد: برای استان‌هایی که مازاد بر نیاز مرغ دارند تمهیداتی برای صادرات این محصول صورت گرفته است و در اصفهان نیز متقاضی برای صادرات مرغ داریم، اما این به معنای پس‌زدگی بازار نیست.

دیدگاه / پاسخ