حالت شب
  • Wednesday, 24 April 2024
ساخت ایرانی پابندهای الکترونیکی زندانیان / افزایش آمار ناامنیهای اجتماعی

ساخت ایرانی پابندهای الکترونیکی زندانیان / افزایش آمار ناامنیهای اجتماعی

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان از ساخت پابندهای الکترونیکی برای زندانیان در حالی خبر داد که دارای اشکالاتی است و بدنبال رفع نواقص آن هستیم، گفت: تا قبل تحریم ها، پابندهای الکترونیکی زندانیان از خارج وارد میشد و امروز در داخل کشور ساخته میشود.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، علی اصفهانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: پابندهای الکترونیکی برای زندانیان با جرایم سبک استفاده می شود که بتوانند در کنار خانواده های خود،دوره مجرمیت خود را سپری کنند.

وی از افزایش آمار ناامنی اجتماعی و سرقت های خرد با شیوع کرونا خبر داد و گفت: مجرمان جرایم خشن و سازمان یافته و سرقت های مسلحانه برخورد جدی می شود و این افراد از ارفاقات قانونی مستثنی هستند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان افزود: فراهم شدن شرایط سخت اقتصادی به دنبال وقوع کرونا و بیکاری تعداد زیادی از مردم عاملی برای رشد سرقت است.

وی گفت: خواسته کشاورزان شرق اصفهان  براساس توزیع عادلانه آب و شورای عالی آب ،خواسته به حقی هست و در تمامی جلسات از حقوق قانونی آنها دفاع کردیم.

اصفهانی بیان داشت: آب یک مسئله ملی و فرا استانی است و درتمامی جلسات با وزارت نیرو از حقوق کشاورزان دفاع کردیم.

وی گفت: جلوی احتکارهای بزرگی گرفته شده است و با وزارت صمت مکاتبه شد که مواد غذایی جمع اوری شده در احتکارها را در بین مردم نیازمند توزیع کنیم.

اصفهانی به آمار ورودی پرونده ها طی ۱۰ ماه امسال اشاره و تصریح کرد: طی این مدت ۲۷۶ هزار و ۴۷۸ ورودی پرونده و ۲۸۱ هزار و ۲۱۹ خروجی پرونده ها بوده است.

وی خاطر نشان کرد: ۱۰ اتهام اول در استان، سرقت مستوجب تعزیر، توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمدی، تهدید، کلاهبرداری، تخریب، افترا، انتشار تهمت و افترا و نسبت های توهین آمیز، تحصیل مال از طریق نامشروع و سوءاستفاده از امتیازات بوده است.

دادستان اصفهان با اشاره به اینکه پرونده قتل سمیرم هنوز به دادگاه ارسال نشده است، افزود: در مورد نفت پارسیان رای صادر شده ولی هنوز رای قطعی نشده است.

دیدگاه / پاسخ